تلاش برای افزایش نرخ ازدواج مهم‌ترین رکن حمایت از کانون خانواده است
کد خبر: 3818248
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

تلاش برای افزایش نرخ ازدواج مهم‌ترین رکن حمایت از کانون خانواده است

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تلاش برای افزایش نرخ ازدواج مهم‌ترین رکن حمایت از کانون خانواده است که تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه مشارکت گسترده داشته باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز، دوشنبه، 20 خردادماه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: طلاق و کاهش ازدواج معضلاتی هستند که باید در سایه راهبردهای کارشناسی و با همراهی صاحب‌نظران و نهادهای مسئول برای آنها چاره‌اندیشی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: خانواده از نهادهای مهم آموزشی جامعه است که باید از ظرفیت‌های آن در سوگیری برنامه‌های توسعه‌محور، اصلاح رفتارهای نادرست و افزایش هم‌گرایی و انسجام اجتماعی و فرهنگی بهره برد.

اکرمی ادامه داد: تلاش برای افزایش نرخ ازدواج مهم‌ترین رکن حمایت از کانون خانواده است که تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه مشارکت گسترده داشته باشند.

وی ادامه داد: دلایل افزایش یا کاهش ازدواج باید به صورت کارشناسی و علمی از سوی دستگاه‌های مربوطه با همکاری دانشگاه‌ها مشخص شود و با راهکارهای منطقی و علمی به کارگروه استان ارجاع شده تا در این کارگروه تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان مرکزی دومین استان پیر کشور است، بیان کرد: پیری جامعه مسئولیت دستگاه‌های اجرایی را سنگین‌تر از گذشته می‌کند چرا که تمامی دستگاه‌های مختلف باید برای رفاه، بهداشت و درمان سالمندان و بازنشستگان برنامه‌های مدون داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: سالمندان به عنوان بخشی از جامعه که جمعیت آنان روبه افزایش است، مشکلات متعددی دارند که از جمله به مقوله سلامتی، استقلال و احساس تنهایی مربوط می‌شود و شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدماتی باید در برنامه‌های عمران و مبلمان شهری زمینه حضور هر چه بیشتر سالمندان را در جامعه فراهم کنند. حفظ شان، کرامت و استقلال سالمندان از ضروریاتی است که باید توسط خانواده و جامعه رعایت شود و مسئولیت دستگاه‌های اجرایی در این بخش سنگین‌تر از دیگر اقشار جامعه است.

وی در خصوص کنترل آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: در این بخش هیچ آمار و گزارش کامل و دقیقی در هیچ کشوری وجود ندارد و آمار و اطلاعات ارائه شده یک نوع زنگ خطر برای مسئولان است تا برای کنترل انواع آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مدون و کاربردی تدوین کنند.

انتهای پیام

captcha