دانشگاه کردستان به محلی برای گردهم آمدن مفاخر کُرد جهان تبدیل شود
کد خبر: 3818515
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

دانشگاه کردستان به محلی برای گردهم آمدن مفاخر کُرد جهان تبدیل شود

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه کردستان گفت: شهر سنندج مرکز کُردهای جهان است و ما امیدواریم که با برگزاری ‌کنگره مفاخر کُرد در این دانشگاه، این مکان به محلی برای گردهم آمدن مفاخر کُرد جهان تبدیل شود.

پرفسور رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد به همت استاندار کردستان آغاز شده و هدف آن شناسایی مشاهیر کُرد سراسر دنیا و تکریم و تجلیل از خدمات آنهاست.
وی افزود: با توجه به بُعد بین‌المللی کنگره و اینکه افراد شاخصی از سراسر دنیا به استان کردستان می‌آیند، مردم استان کردستان سال‌های سال است که منتظر هستند این مشاهیر را از نزدیک ببینند.
رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: در طول دو روز برگزاری کنگره در استان کردستان فضای بسیار خوبی ایجاد می‌شود و قطعاً تأثیرات مثبت فرهنگی، اقتصادی و ... در این استان برجای خواهد گذاشت.
وی ادامه داد: شهر سنندج مرکز کُردهای جهان است و ما امیدواریم که با برگزاری این کنگره در دانشگاه کردستان، این مکان به محلی برای گردهم آمدن مفاخر کُرد تبدیل شود.
صادقی به ضرورت تداوم برگزاری این کنگره در سال‌های آتی نیز تأکید کرد و گفت: امسال تعداد محدودی از مشاهیر را دعوت کرده‌ایم و قطعاً در سال‌های آتی نیز دیگر مفاخر کُرد به این کنگره دعوت خواهند شد.
رئیس دانشگاه کردستان که مسئولیت کمیته علمی این کنگره را نیز برعهده دارد، در مورد اقدامات صورت گرفته توسط این کمیته اظهار کرد: شش کارگروه هنر، زبان و ادبیات، علوم انسانی، کشاورزی، علوم پایه و مهندسی و پزشکی را در کمیته علمی تشکیل داده‌ایم که هر کارگروه براساس معیارهایی، تعدادی مشاهیر را شناسایی و انتخاب کرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه مشاهیر براساس شاخص‌های موردنظر متخصصان انتخاب شده‌اند، گفت: بر این اساس نزدیک به ۳۰ نفر از مشاهیر کُرد جهان در این کنگره حضور خواهند داشت.
صادقی همچنین برگزاری سه پنل تخصصی، دعوت از سخنرانان خارجی به عنوان کُردشناس و شرق شناس، تجلیل از مشاهیر کُرد و برگزاری آیین افتتاحیه و اختتامیه را از جمله بخش‌های کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد برشمرد.
وی بیان کرد: همچنین اقدام به بازسازی آمفی تئاتر مولوی دانشگاه کردستان کرده‌ایم تا مکانی در خور شان مشاهیر کُرد را برای میزبانی از آنها آماده کنیم.
رئیس دانشگاه کردستان در پایان یادآور شد: معرفی مفاخر و مشاهیر کُرد و بررسی آثار آنان، تأثیرگذاری منطقه‌ای و جهانی مفاخر و مشاهیر کُرد، مفاخر و مشاهیر کُرد و کارآفرینی در عصر حاضر و نقش مفاخر و مشاهیر کُرد در تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله محورهای اصلی برگزاری این کنگره است.
انتهای پیام

captcha