جمع‌آوری ۶۰۰ میلیون تومان فطریه و کفاره در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3818564
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹

جمع‌آوری ۶۰۰ میلیون تومان فطریه و کفاره در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان فطریه و کفاره از مردم استان ‌در راستای کمک به خانوارهای نیازمند و مددجویان تحت حمایت، جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری ۶۰۰ میلیون تومان فطریه و کفاره در خراسان‌جنوبیرضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: طبق هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، همزمان با عید سعید فطر ۱۲۵۴ پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره در سطح استان برپا شد و خیران بیش از ۶۰۰ میلیون تومان به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت اهدا کردند.

وی با بیان اینکه براساس قانون زکات کشور مسئولیت جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطریه بر‌عهده ستاد زکات و کمیته امداد است، افزود: به‌ منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری ‌شده در هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیئت ‌امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی ضمن قدردانی از همکاری و تعامل سازمان‌های دولتی و نهادهای حمایتی در جمع‌آوری زکات فطره مردم، خاطرنشان کرد: امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های جلسه شورای زکات استان، مؤسسات خیریه و حمایتی با سازمان‌دهی و نظم خاصی زکات فطره مردم را با مجوز دبیرخانه شورای زکات به خوبی جمع‌آوری کردند.

سلم‌آبادی به پرداخت فطریه و کفاره از طریق الکترونیکی اشاره کرد و افزود: این اقدام در خدمت‌رسانی به نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت بسیار مؤثر بود و بسیاری از مردم خیر استان نیز از طریق الکترونیکی فطریه و کفاره خود را به نیازمندان استان اهدا کردند و زکات فطریه و کفاره جمع‌آوری شده در سرفصل‌های تعیین شده و در اسرع وقت در بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

وی بیان کرد: امیدواریم با افزایش مساعدت‌های مردمی و مشارکت گسترده نیکوکاران در طرح‌های حمایتی کمیته امداد، بتوانیم گام‌های مؤثری را در رفع مشکلات نیازمندان و محرومین واقعی برداریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در روز عید سعید فطر ۱۲۵۴ پایگاه جمع‌آوری فطریه وکفاره توسط امداد و مراکز نیکوکاری درسطح استان برپا شد که از این تعداد ۲۹۰ پایگاه در مصلی‌ها، میادین و معابر و ۱۲۴ پایگاه در مراکز نیکوکاری و ۸۴۰ پایگاه در روستاها با ۱۲۱۲ نیروی امدادی و افتخاری مسئولیت جمع‌آوری فطریه و کفارات روزه‌داران را برعهده داشتند.
انتهای پیام

captcha