جمع‌آوری ۲۵۰ هزار سند مربوط به شهدای دفاع مقدس در کردستان
کد خبر: 3818591
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

جمع‌آوری ۲۵۰ هزار سند مربوط به شهدای دفاع مقدس در کردستان

گروه سیاسی ــ فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: ۲۵۰ هزار مورد آثار و اسناد شهدای دوران دفاع مقدس در راستای برگزاری کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید کردستان در استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که به مناسبت برگزاری کنگره 5400 شهید کردستان امروز، 21 خردادماه برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان دو کنگره شهدا را برگزار می‌کند که اولین کنگره با عنوان پیشمرگان مسلمان کرد در سال 94 و با شرکت سه استان آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان برگزار شد.
وی افزود: دومین کنگره فقط مختص به شهدای استان کردستان بوده که روز پنج شنبه، 30 خرداد ماه در استادیوم شش هزار نفری 22 گولان سنندج برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، هدف از برگزاری این کنگره‌ها را بیان مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس و یادآوری تاریخ دفاع کشورمان برای نسل جوان و قدردانی از مقام شامخ شهدا عنوان کرد.
وی در ادامه سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری کنگره ملی 5400 شهید کردستان اشاره و اعلام کرد: تاکنون در همه شهرستان‌های استان اجلاسیه‌های این کنگره برگزار شده و فردا آخرین اجلاسیه در شهر مریوان برگزار خواهد شد.
سردار رجبی گفت: روز پنج شنبه غبارروبی مزار شهدا و روز جمعه نیز پیاده روی خانوادگی به مناسبت کنگره ملی 5400 شهید استان برگزار خواهد شد.
وی به خدمات، اجتماعی و حمایتی صورت گرفته در راستای این کنگره اشاره و بیان کرد: دیدار و دلجویی از یک هزار و 60 خانواده ضدانقلاب که کشته داشته‌اند، کاشت 200 هزار اصله نهال به نام شهدای مهاجر و انصار استان، تعهد ساخت یک هزار واحد مسکن مددجویی با همکاری کمیته امداد که 600 واحد آن به اتمام رسیده و انجام هفت هزار پروژه محرومیت زدایی از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، تعهد انجام 2 هزار پروژه زودبازده و عام المنفعه، برپایی 14 بیمارستان صحرایی، بهره مندی 2 هزار و 805 نفر از خدمات پزشکی و درمانی و تهیه 22 هزار و 350 مورد جهیزیه برای نوعروسان مناطق محروم را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.
وی به اقدامات علمی و پژوهشی نیز اشاره و عنوان کرد: برگزاری 40 مورد نشست تخصصی و کارگاه آموزشی در دانشگاه‌ها، تهیه و چاپ چندین عنوان کتاب، برگزاری 35 مورد پیش کنگره و اجلاسیه و همایش، برگزاری 20 مورد مسابقات کتابخوانی و 10 مورد اعلام فراخوان مقاله از جمله اقدامات صورت گرفته در بخش علمی و پژوهشی بوده است.
سردار رجبی همچنین از جمله اقدامات فرهنگی و هنری و تبلیغی صورت گرفته در راستای کنگره ملی 5400 شهید کردستان را تولید پنج آلبوم موسیقی دو زبانه، 10 تئاتر خیابانی و صحنه‌ای، پنج مورد تولید انیمیشن، 80 مستند گزارشی در مورد شهدا و دفاع مقدس، 21 مورد ساخت و نصب المان و تندیس شهدا، 15 مورد ساخت و نصب یادمان شهدا در ورودی‌های ادارات و 300 مورد نامگذاری اماکن و معابر به نام شهدا عنوان کرد.
وی اعلام کرد: 440 مورد برگزاری مسابقات ورزشی، یک هزار و 500 مورد برگزاری یادواره‌های مختلف، 10 هزار و 637 مورد دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، یک هزار مورد عطرافشانی گلزار شهدا، 40 مورد شب شعر و خاطره و جمع آوری 250 هزار مورد اسناد و آثار شهدا در حوزه دفاع مقدس از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.
انتهای پیام

captcha