فرمایش مقام معظم رهبری نهج‌البلاغه انقلاب است
کد خبر: 3818633
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

فرمایش مقام معظم رهبری نهج‌البلاغه انقلاب است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در گیلان فرمایش مقام معظم رهبری را نهج‌البلاغه انقلاب توصیف کرد و گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب است.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 21 خردادماه در دیدار با جمعی از پیشکسوتان ایثارگر و جانبازان بالای 50 درصد شهرستان شفت، با اشاره به اینکه جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا از افتخارات و ذخائر نظام اسلامی هستند، اظهار کرد: خود را مدیون تلاش ایثارگران در طول انقلاب اسلامی می‌دانیم و توجه به این قشر از جامعه از وظایف متولیان امر محسوب می‌شود.

وی روزی در کنار امام خمینی(ره) قرار گرفتن و حضور در جبهه‌های جنگ را تکلیف عنوان کرد و افزود: امروز در جبهه گسترده‌تر جنگ نرم قرار داریم و این عرصه وارد خانه‌های ما شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اکنون سه تکلیف به عهده داریم، تصریح کرد: حفظ نظام اسلامی که یادگار هزار ساله عالمان شیعه به ویژه امام(ره) بوده، نخستین تکلیف است.

آیت‌الله فلاحتی ماندگاری در مسیر انقلاب اسلامی را افتخار دانست و بیان کرد: هر کسی خود را فدایی انقلاب بداند بزرگترین ارزش است.

وی به حاشیه‌نشینی و انزوای نیروهای ارزشی و انقلابی گیلان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: امروز دیگر جای انزوا نیست، بلکه زمان ورود نیروهای انقلابی به عرصه است و از این نیروها حمایت می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تربیت نسل معاصر دومین تکلیف در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: شیوه‌های تربیتی باید به‌روزرسانی شده و براساس مبانی اسلام جدید باشد.

آیت‌الله فلاحتی سومین وظیفه نیروهای انقلابی را آگاهی‌دهی به نسل امروز دانست و یادآور شد: نسل جوان به دنبال الگوست و ایثارگران بهترین الگو برای نسل امروز هستند. در بمباران تبلیغاتی دشمن، حرف در عرصه رسانه فراوان داریم، زیرا در دوران جنگ نرم رفتار خشن ناکارآمد است.

وی به فعال شدن ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان اشاره کرد و افزود: بگذارید همه بفهمند می‌خواهیم واجب الهی را عملی کنیم و تمام افراد بتوانند به همدیگر تذکر دهند. جذب حداکثری اولویت برنامه‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان است و نباید به دنبال دفع افراد باشیم.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه نباید به دست دشمن بهانه دهیم، بیان کرد: دشمن به دنبال اشکال گرفتن است و خوبی‌ها را نمی‌بیند.

وی خواستار بیان رهنمودهای مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه توسط ائمه جمعه گیلان شد و تصریح کرد: اگر قدرت تجزیه و تحلیل سخنان رهبر معظم انقلاب را ندارید فرمایشات رهبری را برای مردم بخوانید.

نماینده ولی فقیه در گیلان فرمایش مقام معظم رهبری را نهج‌البلاغه انقلاب توصیف کرد و گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال سیاه نمایی در بخش اقتصادی جامعه است، خاطرنشان کرد: عالم دین نباید مال‌طلب، مقام‌طلب و معصیت‌طلب باشد، زیرا موجب خسران در دنیا و آخرت می‌شود.

این کارشناس دینی ادامه داد: دولت‌ها و مسئولان آمدند و رفتند، اما نه تنها امر به معروف و نهی از منکر احیا نشد، بلکه از اجرای آن نیز جلوگیری کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه وظیفه داریم محیط خود را درست کنیم، متذکر شد: بنا داریم امر به معروف و نهی از منکر را در گیلان استمرار ببخشیم و این فریضه الهی را همگانی کنیم لذا فضا برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در گیلان آماده است.

انتهای پیام

captcha