درس پدر شعر انقلاب؛ ترویج و تبیین ارزش‌ها
کد خبر: 3818746
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
مدیركل فرهنگ خراسان رضوی بیان کرد:

درس پدر شعر انقلاب؛ ترویج و تبیین ارزش‌ها

گروه شهرستان‌ها ــ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در سبزوار با تأکید بر اینکه پاسداشت و برگزاری مراسم بزرگداشت پدر شعر انقلاب، تکریم ارزش‌های انقلاب اسلامی است، گفت: درس استاد سبزواری، یادگیری مفاهیم ارزشمند انقلاب و ترویج و تبیین ارزش‌های آن است.

درس پدر شعر انقلاب؛ ترویج و تبیین ارزشهای انقلاببه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جعفر مروارید، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، شامگاه 21 خرداد در سومین سالگرد ارتحال پدر شعر انقلاب با حضور در جوار آرامگاه آن مرحوم در سبزوار به همراه فرزند ارشد او محسن ممتحنی، فرماندار سبزوار و جمع دیگری از مسئولان این شهرستان بعد از ادای احترام به مقام شامخ آن استاد فرزانه در مراسمی که به همین مناسبت در پارک جانبازان سبزوار برگزار شد، گفت: اشعار حماسی این شاعر گرانقدر شامل کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد و سرود سپیده با مضامین عالی و افتخار آفرین درباره انقلاب اسلامی سروده شده است.
وی با تأکید بر اینکه استاد سبزواری شعر را نه فقط برای شعر بلکه برای آسیب‌‌شناسی اجتماعی و اصلاح اجتماعی و تبیین ارزش‌های انسانی و انقلابی سروده است، افزود: درس استاد سبزواری یادگیری مفاهیم انقلابی، ترویج و تبیین ارزش‌های انقلابی است که مفتخر به دریافت نشان درجه یک فرهنگ و هنر و نشان افتخار جهادگری در عرصه فرهنگ و هنر شد.
مروارید با تأکید بر اینکه در دنیای امروز به حماسه به‌عنوان روح زنده انقلاب نیازمندیم و در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب صادر شده و مخاطب آن جوانان هستند، نیازمند روح حماسی که انگیزه اصلی نهصت‌های فرهنگی، دینی و انقلابی است، هستیم، گفت: حماسه در جامعه ما با آرمان‌های امام خمینی(ره) آغاز و در حماسه حسینی دکتر شریعتی بیان و در اشعار استاد سبزواری ادامه یافته است.
وی اضافه کرد: نام استاد سبزواری در تاریخ انقلاب جاودانه است و به برکت انقلاب اسلامی راه مقاومت و توجه به آرمان‌های فرهنگی انقلاب به دست جوانان کشور ادامه خواهد داشت.

درس استاد سبزواری؛ ترویج و تبیین ارزشهای انقلابی است/در حال تکمیل

عامل وحدت و انسجام ملی
همچنین در ادامه این مراسم رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده مردم دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه حمید سبزواری نقش مؤثری در تحولات انقلاب اسلامی داشته است، گفت: این استاد فرزانه نه تنها از مفاخر دیار سربداران بلکه افتخاری برای کشور و نظام جمهوری اسلامی است که با سرودن اشعار حماسی به تقویت انسجام ملی و دلبستگی مردم به اهداف انقلاب کمک کرده است.
وی با بیان اینکه پدر شعر انقلاب در دوران دفاع مقدس و در دفاع از اسلام و ایران اسلامی نقش ارزشمندی داشت، افزود: قرار گرفتن آرامگاه استاد سبزواری در شهرستان از ظرفیت‌هایی است که مسئولان باید از آن برای توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرستان استفاده کنند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha