ایران امنیت منطقه را تأمین كرده است/ شكست آمریكا در سوریه؛ نشان‌دهنده اقتدار ایران
کد خبر: 3818870
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
برومندی:

ایران امنیت منطقه را تأمین كرده است/ شكست آمریكا در سوریه؛ نشان‌دهنده اقتدار ایران

گروه سیاست و اقتصاد ــ نائب رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه امروز امنیت ایران در دنیا مثال‌زدنی است، گفت: اقتدار جمهوری اسلامی در درون كشور و خارج از مرز‌ها موجب شده كه امنیت منطقه و كشورهای همسایه نیز تأمین شود.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد‌مهدی برومندی، نائب رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امروز، 22 خردادماه در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان قدیم و جدید نیروی انتظامی فارس گفت: در یك مدیریت و حكمرانی خوب حاكمیت باید سلامت، امنیت، آموزش، مسكن و بسیاری از نیازهای دیگر را برای شهروندان فراهم كند.
وی، ضروری‌ترین نیاز مردم را بدون قید و شرط امنیت دانست و افزود: امروز امنیت ایران در دنیا مثال‌زدنی است و اقتدار جمهوری اسلامی در درون كشور و خارج از مرز‌ها موجب شده كه امنیت منطقه و كشورهای همسایه نیز تأمین شود.
برومندی با بیان اینكه این قدرت بازدارندگی و نقش بی‌بدیل ایران در تأمین امنیت ستودنی است، گفت: امروز با توسعه تروریسم از نوع سازمان‌یافته آن مواجه هستیم كه استكبار جهانی و در رأس آن آمریكا با شكل دادن گروهك‌هایی نظیر داعش، طالبان، القاعده و غیره و با استفاده از تاكتیك تروریستی همواره امنیت كشور ما را مورد حمله قرار داده است اما بحمد الهی نظام جمهوری اسلامی در همه ابعاد توانسته است نه تنها با این توطئه‌ها مقابله بلكه آن‌ها را خنثی كند.
نائب رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، شكست آمریكا در سوریه و عراق را نشان از اقتدار جمهوری اسلامی و در راستای مبارزه با تاكتیك تروریسمی استكبار در منطقه دانست و گفت: امروز شاهد انتقال داعش توسط آمریكا به مرزهای شررقی و لنگرگاه‌ها هستیم كه هوشمندانه با آن مقابله می‌كنیم.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه فارس یكی از استان‌های مورد هدف دشمن در مسئله تروریسم سازمان‌یافته است، گفت: فارس با بیش از 5 و نیم میلیون جمعیت در معرض چند موضوع است؛ یكی قاچاق كالا كه به دلیل نزدیكی به دریا، مسیر این نوع قاچاق از فارس است؛ همچنین مسیر ترانزیت مواد مخدر به دلیل نزدیكی به استان‌های شرقی از فارس می‌گذرد و مسیر ورود اتباع غیرمجاز و قاچا انسان نیز از فارس است.
برومندی با تصریح اینكه فارس همواره مورد هدف اقدامات تروریستی است، گفت: مشابه آنچه كه در سیستان و بلوچستان و خوزستان رخ داد، در ابعاد وسیع‌تر و سخت‌تر در فارس برنامه‌ریزی سازمان یافته شده بود و تلاش داشتند تا در سومین حرم اهل بیت(ع) این اقدامات را انجام دهند كه بحمد الهی تمام این توطئه‌ها خنثی شد.
نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان به نمایندگی از مردم و مجمع نمایندگان از شورای تأمین فارس قدردانی كرد و گفت: هر كدام از این اقدامات تروریستی كه در فارس خنثی شد می‌توانست بسیار فاجعه‌بار باشد به همین دلیل باید از زحمات اعضای شورای تأمین قدردانی كرد.
وی همچنین این نكته را یادآور شد كه عمده معیشت مردم در فارس از طریق كشاورزی است كه در سال‌های اخیر به دلیل خشكسالی، مردم آن با مشكلات اقتصادی و معیشتی مواجه شدند و همین مسئله زمینه بزهكاری را فراهم كرده است در عین حال كشور هم به دلیل شرایط اقتصادی و تحریم‌ها با تنگناهای بیشتری روبه‌روست لذا مقایسه شرایط امروز با گذشته اصلا قابل قیاس نیست و حتی در تخصیص اعتبارات هم مشكل داشتیم اما دولت و مجلس تلاش كرد تا به مبحث امنیت كشور كمك كند.
برومندی با بیان اینكه بودجه ناجا در كمیسیون تلفیق مجلس به بیش از 17 هزار میلیارد تومان افزایش یافت، گفت: البته این مبلغ هرگز كافی نیست و مجلس و دولت باید كمك بیشتری به ناجا دهند.
نائب رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه از زحمات سردار گودرزی، فرمانده سابق ناجا در فارس قدردانی كرد و گفت: تحول در زیرساخت‌ها علی‌رغم تنگناهای مالی در نیروی انتظامی فارس قابل تقدیر بود.
وی گفت: فارس مقام اول حضور گردشگران خارجی و داخلی را دارد كه با مدیریت بسیار خوب فرماندهی ناجا و تدابیر شورای تأمین استان، علی‌رغم اینكه در ایام نوروز روزانه قریب 40 هزار خودرو وارد استان فارس می‌شدند، حتی یك مورد سرقت گزارش نشد و این‌ها توانمندی ناجا و شورای تأمین را نشان می‌دهد.
برومندی در پایان از فرماندهی نیروی انتظامی خواست كه به استان فارس كمك كرده و چارت سازمانی ناجا در فارس را تكمیل كند و همچنین مبحث كمبود نیروی انسانی در بسیاری از كلانتری‌های این استان نیز برطرف شده و به معیشت كاركنان ناجا نیز توجه ویژه‌ای شود.
انتهای پیام

captcha