«مناسبات انسانی در قرآن» منتشر شد
کد خبر: 3818891
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

«مناسبات انسانی در قرآن» منتشر شد

گروه ادب ــ کتاب «مناسبات انسانی در قرآن» نوشته محمدحسن موحدی ساوجی و به همت نشر دانشگاه مفید منتشر شد.

پنجشنبه//// «مناسبات انسانی در قرآن» منتشر شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «مناسبات انسانی در قرآن» نوشته محمدحسن موحدی ساوجی است که نشر دانشگاه مفید آن را در قطع رقعی و جلد شومیز در ۵۳۰ صفحه به قیمت ۶۴ هزار تومان منتشر شده است.

در پشت جلد کتاب آمده است: خداوند در قرآن در اعتبار حقوق و تکالیف برای انسان، راه‌های سلامت مناسبات آن‌ها با یکدیگر و دوری از تنش و درگیری را رهنمون شده است. به گونه‌ای که انسان‌ها با پیمودن این راه‌ها، مناسباتی سالم، مسالمت‌آمیز و همراه با احترام به حقوق یکدیگر را صرف‌نظر از عقاید و اندیشه‌هایی که دارند، تجربه خواهند کرد.

این رهنمود‌ها تنها مناسبات میان مسلمانان یا نحله‌هایی خاص از آن‌ها با یکدیگر و یا حتی تنها مناسبات مسلمانان با پیروان ادبیات اسمانی را دربرنمی‌گیرد؛ بلکه مناسبات با پیروان همه ادیان، هر چند غیرآسمانی و به تعریف قرآن، باطل و حتی با کسانی که خدا را نپذیرفته یا هیچ دینی را برنتابیده‌اند و به تعبیری دیگر مناسبات با همه ابنای بشر را شامل می‌شود و به تشریح مناسبات انسانی میان آن‌ها می‌پردازد. این همان امری است که هم قرآن‌پژوهان مسلمان را به بحث و اختلاف واداشته و هم قضاوت غیرمسلمانان را مختلف کرده است.

انتهای پیام

captcha