کمک 18 میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی
کد خبر: 3819121
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

کمک 18 میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی

گروه اجتماعی – استاندار مرکزی با اشاره به اینکه مبلغ جمع‌آوری شده در جشنواره بیستم خیرین مدرسه‌ساز استان ۱۸ میلیارد تومان بوده و ۸۰ درصد آن تحقق پیدا کرده است، گفت: ما با کمک خیرین می‌توانیم برای نوسازی، تجهیز مدارس و مقاوم‌سازی آنان قدم‌های بهتری برداریم که امید است در جشنواره بیست و یکم روند کمک خیرین بیشتر باشد.

کمک 18 میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، ۲۳ خرداد در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد با اشاره به درگذشت محمدرضا حافظی یکی از خیرین بنام کشور که به استان مرکزی توجه خاصی داشت و ضمن همدردی با خانواده دکتر حافظی گفت: خیرین سال‌ها در گمنامی مسیری را طی می‌کنند که آنان را به تکامل روحی و معنوی می‌رساند.

وی استان مرکزی را استان پیشرو در مدرسه‌سازی دانست و اظهار داشت: ۲۷ سال پیش در اقدامی خیر مدرسه‌سازی در استان مرکزی فعالیت خود را آغاز کرد، پس از فعالیت خیرین نیک‌اندیش ما الگوبرداری در مرکز و دیگر استان‌ها شکل گرفت. این استان در همه زمینه‌ها همچون علمی، پزشکی، اجتماعی، فرهنگی سیاسی سرآمد است و توانسته خدمات ارزنده‌ای برجای گذارد.

آقازاده با اشاره به درگذشت دکتر حافظی و واعظی از خیرین بنام مدرسه‌سازی در کشور، اظهار کرد: نام این افراد نام‌آور هیچ‌گاه از بین نرفته و از اذهان خارج نمی‌شود، از نام حافظی‌ها با زنده نگه داشتن راه آنان حفاظت می‌کنیم. در استان مرکزی همچون حافظی‌ها کم نداریم و خدمات ارزنده خیرین در حوزه‌های مختلف به ویژه مدرسه‌سازی و داشتن رتبه خوب در سطح کشور گواه بر این ادعاست.

استاندار مرکزی اعلام کرد: به واسطه حضور افرادی همچون حافظی دیگر خیرین نیز در این عرصه ورود کرده و در طول ۴۰ سال اخیر میلیاردها تومان صرف امور مدرسه‌سازی شده است و این مهم باعث شد فرزندان در محیطی امن مدارج تحصیلی را طی کرده و به مدارج بالاتر دست پیدا کنند‌ تا روزی ما به وجود آنان افتخار کنیم.

وی بانوان را پیشتاز در حوزه خیرین خرد عنوان کرد و افزود: بانوان دوشادوش مردان قدم‌های خوبی را برداشتند، آنان در طول ۲۷ سال توانستند در تاریخ عمران، آموزش و پرورش اقدامی مانا انجام دهند. آنان زمینه افتخار آفرینی جوانان در سال‌های آتی را فراهم کردند، اعتقاد شرط اصلی مدرسه‌سازی است و هستند افراد بی‌بضاعت یا کم‌بضاعت که با مبالغ کم در مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند‌ این چشمه جوشان در حال حرکت است و خیرین مسیر حرکتی خود را طی کرده و با ارائه خدمات نام خود را ماندگار می‌کنند.

رئیس بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی با اشاره به اینکه مبلغ جمع‌آوری شده در جشنواره بیستم خیرین مدرسه‌ساز استان ۱۸ میلیارد تومان بوده و ۸۰ درصد آن تحقق پیدا کرده است، گفت: ما با کمک خیرین می‌توانیم برای نوسازی، تجهیز مدارس و مقاوم‌سازی آنان قدم‌های بهتری برداریم که امید است در جشنواره بیست و یکم روند کمک خیرین بیشتر باشد.

انتهای پیام

captcha