اختصاص اعتبار برای آبرسانی به مناطق عشایری
کد خبر: 3819143
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳

اختصاص اعتبار برای آبرسانی به مناطق عشایری

گروه اجتماعی ــ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به دستور مقام معظم رهبری اعتبارات قابل توجهی به منظور آبرسانی به مناطق عشایری اختصاص یافته است.

اختصاص اعتبار برای آبرسانی به مناطق عشایری

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز ۲۳ خردادماه در نخسین جشنواره ملی فرهنگی وورزشی کشور که به میزبانی اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: عشایر به دلیل اینکه سرمایه‌هایی برای کشور هستند در مجلس مورد توجه قرار گرفته و امسال هم به دستور مقام معظم رهبری برای آبرسانی به مناطقی که عشایر در آن حضور دارند منابع قابل توجهی درنظر گرفته شده و وحمایت‌های بسیار زیادی برای فعالیت‌های آنان مدنظر است.
وی با اشاره به اینکه ما قدردان زحمات عشایر بوده و آنان بخش مهمی از تولیدات کشور را برعهده دارند، افزود: به ویژه در سالی که مقام معظم رهبری آن را به عنوان سال رونق تولید مزین کردند بار مسئولیت سنگینی بردوش همه بوده که در این راستا از تولیدگران عشایر حمایت می‌کنیم.
هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: عشایر یک و نیم درصد جمعیت کشور بوده و ۲۵ درصد پروتئین و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور به وسیله آنان تولید می‌شود.
وی افزود: در شرایط اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند عشایر مهمترین قشری هستند که به اقتصاد مقاومتی کمک می‌کنند، ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور هرساله توسط عشایر تامین می‌شود.
وی با اشاره به کمک‌های مجلس شورای اسلامی به عشایر، افزود: یک درصد از صندوق توسعه ملی برای سرمایه در گردش و آبرسانی به عشایر در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است .
قوامی عنوان کرد: امیدواریم عشایر مرزبان و غیور که در یک سیاه چادر مانند بنگاه اقتصادی چند منظوره به فعالیت می‌پردازند، بیش از پیش مورد توجه و رسیدگی قرار بگیرند.
وی افزود: جشنواره ملی عشایر ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه به مدت دو روز با حضور عشایر ۱۵ استان در اسفراین در حال برگزاری است.
این جشنواره با هدف نمایش زندگی ساده عشایری و فرهنگ محلی استان‌های مختلف نمایش توانمندی‌های عشایر، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، معرفی جاذبه‌های گردشگری و آشنایی با آداب و رسوم عشایر برپا شده است.
برگزاری بازی‌های بومی و محلی، نمایش و مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.
انتهای پیام

captcha