سیاست‌های رهبری اصل قرآنی دارد/ محتکران؛ پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی
کد خبر: 3819232
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

سیاست‌های رهبری اصل قرآنی دارد/ محتکران؛ پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه سیاست‌های رهبر معظم انقلاب اصل قرآنی دارد، گفت: اینکه رهبری می‌فرمایند در این شرایط که دشمن با ترفندهای مختلف برای به زانو درآوردن اقدام می‌کند تنها راه خنثی کردن نقشه‌های دشمن مقاومت است، اصلی قرآنی دارد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 24 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم سالروز ارتحال امام مبنی بر تداوم خط مقاومت اشاره کرد و گفت: سیاست‌های رهبر معظم انقلاب اصل قرآنی دارد؛ اینکه رهبری می‌فرمایند در این شرایط که دشمن با ترفندهای مختلف برای به زانو درآوردن اقدام می‌کند تنها راه خنثی کردن نقشه‌های دشمن مقاومت است، اصلی قرآنی دارد.
وی با بیان اینکه موضع امروز جمهوری اسلامی ایران، موضع قدرت است که به دلیل مقاومت حاصل شده است، گفت: طی 40 سال گذشته هیچ امتیازی به دشمن ندادیم که نتیجه آن به دست آوردن پیشرفت‌های خوبی است.
رضوی اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اقتصادی کشورمان اشاره کرد و گفت: رئیس جمهورمان گفته بود که آمریکا را به زانو در می‌آوریم این حرف بسیار خوب است اما این ملت و رهبر و این نظام با این وضعیت توان این کار را دارد؟ از رئیس جمهور درخواست می‌کنیم که دلالان را به زانو درآورد که روزگار مردم را سیاه کرده‌اند.
وی خواستار برخورد قاطع و جدی با محتکران و دلالان شد و گفت: امروز جنگ اقتصادی است و با کسی تعارف نداریم و پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی در ایران هم همین محتکران و دلالان هستند.
امام جمعه موقت شیراز از قوه قضائیه خواست تا با دلالان و محتکران برخورد جدی کند و ادامه داد: از دادگاه‌هایی که مفسدان اقتصادی را به صلابه می‌کشند قدردانی می‌کنیم و باید بدانیم که این افراد در جنگ اقتصادی به دشمن کمک می‌کنند و مفسد فی‌الارض هستند و باید اعدام شوند.
رضوی اردکانی با تأکید بر اینکه امروز باید تمام قوا و نیروها با هم متحد شوند، گفت: حفظ وحدت میان آحاد مردم مسلماً باعث پیروزی خواهد شد.
وی در ادامه به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و درخواستش از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: برخی گمان می‌کردند که آبه به تقاضای ترامپ برای میانجیگیری آمده است و این بسیار خنده‌آور است که حرف یک رئیس‌جمهور امروز با فردا دوتا باشد.
این مقام مسئول افزود: رئیس جمهور آمریکا در ژاپن اعلام کرده بود که می‌توانیم با رهبران فعلی ایران بسازیم و قصد براندازی حکومت ایران را نداریم اما چند روز بعد از این حرف مشاهده کردیم که تحریم‌های پتروشیمی کشورمان را اعلام کرد.
رضوی اردکانی، اصرار مذاکره دشمن با ایران را در حقیقت مکمل فشارهای آنان دانست و گفت: آنان می‌خواهند ملت ایران را در تنگنا قرار دهند اما خودشان به ستوه آمده‌اند و می‌گویند بیایید صحبت کنیم.
امام جمعه موقت شیراز فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به نخست وزیر ژاپن را یادآور شد و افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار جریان مذاکرات پیشین ایران را یادآور شدند و تأکید کردند که 4 سال با اینها مذاکره کردیم و دو سال هم مذاکرات نفس‌گیر در سطح مقامات عالی کشور داشتیم و کشورهای عضو 1+5 این مذاکرات را هم امضا کردند اما نتیجه این شد که آمریکا آن را قبول نکرده و برجام را پاره کرد.
وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری به خوبی به نخست وزیر ژاپن و آمریکا پاسخ داد که پیام ترامپ برای ما جایگاه و ارزشی ندارد و جواب آن را نمی‌دهیم زیرا به آمریکا و ترامپ اعتمادی نیست.
رضوی اردکانی با تأکید بر اینکه باید به رهبری دلسوزی، حکیم، آگاه و سیاستمدار خودمان افتخار کنیم، گفت: همانطور که امام راحل نیز فرمودند رابطه با آمریکا رابطه گرگ و میش است و نباید ساده باشیم و با گرگ مذاکره کنیم زیرا آنان بسیاری از مصوبات شورای امنیت و قراردادهای بین‌المللی را زیر پا گذاشتند پس قابل مذاکره هم نیستند.
امام جمعه موقت شیراز به برشمردن دروغ‌های ترامپ پرداخت و گفت: ترامپ گفته است که از وقتی تحریم‌ها را بر ملت ایران تشدید کردیم دیگر شعار مرگ بر آمریکا سر نمی‌دهند در صورتی که این یک دروغ بسیار بزرگ است البته این تنها دروغ ترامپ نیست و همیشه دروغ‌های بسیاری می‌گوید.
وی با اشاره به از وقایع اخیر منطقه، انفجار کشتی‌ها در دریای عمان و بندر فجیره را اقدام آمریکا برای ایجاد پروژه ایران‌هراسی دانست تا ز این طریق بتوانند سلاح‌های خود را به کشورهای منطقه بفروشند و سپس ادامه داد: بسیاری از کارشناسان می‌گویند که این انفجارها مشکوک است و کار اسرائیل، سعودی و یا آمریکاست چرا که جمهوری اسلامی هیچ نفعی از این انفجارها نمی برد.
انتهای پیام

captcha