مدیریت برنامه‌های قرآنی در کشور منسجم نیست
کد خبر: 3819258
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
یک مرتل قرآن:

مدیریت برنامه‌های قرآنی در کشور منسجم نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شرکت‌کننده در رشته ترتیل چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله مقدماتی که در امامزاده ابراهیم(ع) قم در حال برگزاری است، گفت: یکی از اقدامات قرآنی کشور تجمیع اتحادیه‌های قرآنی بود که البته دوام نداشت ولی باید مدیریت قرآنی کشور انسجام لازم را بیابد و بودجه مناسب برای این کارها اختصاص یابد.

مدیریت برنامه‌های قرآنی در کشور منسجم نیست/ مردمی‌کردن تلاوت قرآنعلی کریمی، شرکت‌کننده در رشته ترتیل چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در مرحله مقدماتی که در امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: تفکیک صورت گرفته برای برگزاری مسابقات در سالن‌های مجزا و با حضور گروه‌های داوری جداگانه، بسیار خوب بود.

وی با بیان اینکه تأخیر در برگزاری مسابقات یکی از نقاط ضعف این مسابقات بود، افزود: تلاوت‌های ترتیل خوبی انجام شد و برای رشد بیشتر مسابقات برای سال‌های آتی پیشنهاد می‌دهم جلساتی در طول سال و به خصوص قبل از مسابقات با حضور برخی قاریان و حافظان برجسته برگزار و نظرات آنان هم در فرآیند مسابقات اعمال شود.

کریمی بیان کرد: به‌کارگیری خرد جمعی قطعاً می‌تواند کیفیت مسابقات را افزایش دهد گرچه این سخن به معنای کم بودن کیفیت این مسابقات نیست ولی می‌تواند منجر به نتیجه بهتری شود.

این مرتل قرآن با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا معارف و صوت خوش قرآن را در فضای عمومی کشور منتشر کنیم، اظهار کرد: تبلیغات برای فعالیت‌های قرآنی به خصوص در قم کم بوده و هست؛ اگر یک تئاتر و برنامه دیگری بخواهد برگزار شود همه نهادها برای آن بسیج می‌شوند ولی در راه قرآن اقدامات مؤثر برداشته نمی‌شود.

کریمی با بیان اینکه تبلیغات نقش مؤثری در ترویج و فرهنگسازی قرآنی دارد، اظهار کرد: یکی از اقدامات قرآنی کشور تجمیع اتحادیه‌های قرآنی بود که البته دوام نداشت ولی باید مدیریت قرآنی کشور انسجام لازم را بیابد و بودجه مناسب برای این کارها اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه وی به‌صورت خودجوش اقدام به تشکیل جلسه در مسجد محله خود کرده است، تاکید کرد: متاسفانه حمایتی از سوی نهادهای متولی مساجد در بحث این جلسات صورت نمی‌گیرد و ما باید هزینه‌ها را خودمان تامین کنیم.

یادآور می‌شود، چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله مقدماتی در دو بخش بانوان و آقایان روزهای ۲۴ و ۲۵ خردادماه در رشته‌های حفظ کل، تحقیق، ترتیل، حفظ ۲۰، 10 و ۵ جزء همچنین اذان و دعاخوانی و با حضور ۵۰۰ نفر برگزار می‌شود.

انتهای پیام   

captcha