برپایی طرح «نشاط معنوی» در ‌امامزادگان خراسان‌شمالی ‌
کد خبر: 3819301
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

برپایی طرح «نشاط معنوی» در ‌امامزادگان خراسان‌شمالی ‌

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از اجرای طرح «نشاط معنوی» در بیش از ۳۰ امامزاده استان از ۲۶ تیرماه خبر داد.

طرح «نشاط معنوی» در بیش از 30 امامزاده خراسان‌شمالی برپا می‌شود

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور طرح «نشاط معنوی» با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان امسال در بیش از 30 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، این طرح نشاط معنوی از 26 تیرماه سال جاری آغاز و تا ۳۱ مردادماه امسال ادامه دارد.
وی افزود: امامزاده سید‌عباس‌بن موسی‌بن جعفر(ع) در بجنورد، امامزاده‌ حمز‌ه‌رضا(ع) در شیروان، امامزادگان سید‌جعفر‌(ع) سیاه دشت و محمد‌(ع) در روستای چوکانلوی شهرستان فاروج، امامزاده سیدجعفر(ع) در اسفراین و فخرالدین(ع) ایور و امامزاده زین‌العابدین(ع) سنخواست در شهرستان‌های گرمه و جاجرم از جمله امامزادگان شاخص طرح نشاط معنوی هستند.
صفری بیان کرد: برپایی کلاس‌های اوقات فراغت، خیمه‌های معرفت، قرائت و آموزش قرآن کریم، مفاهیم و حفظ، بیان احکام و مباحث اعتقادی، اردوهای زیارتی، ورزشی و تفریحی به منظور آشنایی با بقاع متبرکه استان در قالب طرح نشاط معنوی در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود پنج هزار نفر در استان در طرح نشاط معنوی شرکت کردند، افزود: این طرح طی سال گذشته در سطح 45 بقعه متبرکه استان برگزار شد.
وی با اشاره به اجرای این طرح برای دانش‌آموزان همه پایه‌های تحصیلی، خاطرنشان کرد: طرح تابستانی نشاط معنوی برای سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و در دو گروه خواهران و برادران برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha