اهدای خون؛ سدی در برابر سرطان کبد
کد خبر: 3819314
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

اهدای خون؛ سدی در برابر سرطان کبد

گروه اجتماعی ــ مدیر آزمایشگاه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: اهدای خون سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های خون، سرطان کبد و پانکراس و بهبود سلامت قلب و عروق می‌شود.

اهدای خون سدی در برابر سرطان کبد

جواد هاشمی، مدیر آزمایشگاه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: اهدای خون سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های خون، سرطان کبد و پانکراس و بهبود سلامت قلب و عروق، کاهش وزن، چکاب رایگان و فرایند خون‌سازی مجدد می‌شود.
وی با بیان اینکه اهدای خون هر فرد قدرت تأثیر گذاشتن برزندگی سه نفر را دارد، افزود: این امر کمک برای زنده ماندن افرادی است که به خون نیاز دارند.
هاشمی ادامه داد: دانستن اینکه اهداکنندگان برای زندگی دیگران تفاوت ایجاد کرده‌اند می‌تواند استرس فرد را برای اهدای خون کاهش دهد، بنابراین باید به خاطر بسپاریم که اهدای خون یکی از آسان‌ترین راه‌های موجود برای کمک به دیگران است.‌
وی با اشاره به تفاوت حجامت با اهدای خون، یادآور شد: حجامت به روش خون گیری برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها به کار می‌رود و میزان خون گرفته شده بسیار کم بوده و این در حالی است که اهدای خون با هدف کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی انجام می‌پذیرد.
مدیر آزمایشگاه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: انجام آزمایشات غربالگری hbs و hiv و سرولوژیک، hb و hcv و hct و تعیین گروه خونی قبل از اهدای خون از اقداماتی است که باید انجام شود.
انتهای پیام

captcha