درس «شهدای مدافع حرم» به کتب درسی دانش‌آموزان البرزی اضافه می‌شود
کد خبر: 3819500
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

درس «شهدای مدافع حرم» به کتب درسی دانش‌آموزان البرزی اضافه می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز از اضافه شدن درس شهدای مدافع حرم به کتب درسی دانش‌آموزان البرزی خبر داد.

درس «شهدای مدافع حرم» به کتب درسی دانش‌آموزان البرزی اضافه می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، سردار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز امروز، 25 خردادماه در دیدار با نمایندگان اداره‌‌کل آموزش و پرورش البرز، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان ما شناخت کمی از زندگی‌نامه شهدای شاخص استان البرز به ویژه شهدای معلم و دانش‌آموز دارند و باید تلاش ما در جهت شناساندن بیشتر و بهتر الگوهای دفاع مقدس باشد.
وی افزود: جوانان این نسل باید بدانند که امنیت و آسایش امروز جامعه مرهون فداکاری‌ها و رشادت‌های جوانان این مرز و بوم است. استان البرز با توجه به این که در آن زمان شهرستان کوچکی بود، با این حال افتخارات چشمگیر و مثال‌زدنی در طول دفاع مقدس در کارنامه خود دارد.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز یادآور شد: شهدای دانشجو و دانش‌آموز اگر به طور شایسته معرفی شوند الگوهای قابل ستایش و مناسبی برای تبلیغات گسترده در سطح مدارس و دانشگاه‌های استان البرز هستند.
وی با تأکید براینکه با گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت بین نسل جوان جامعه شاید گوشه‌ای از دین خود را به خون شهدا ادا کنیم، گفت: با توجه به تفاهم‌نامه جدید بین دو اداره‌کل درس «شهدای مدافع حرم» با محوریت معرفی شهدای مدافع حرم استان البرز به دانش‌آموزان، درحال آماده‌سازی و انجام مراحل کارشناسی لازم است تا به کتب درسی دانش‌آموزان البرزی اضافه شود.
یادآور می‌شود، در این جلسه مصوب شد تا از کارشناسان اداره‌‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در «کافه ایده» اداره‌کل آموزش و پرورش جهت تولید ایده‌های نو برای فرهنگ‌سازی و مهارت افزایی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استفاده شود.
انتهای پیام

captcha