آستارا ۲ درصد ایثارگران گیلان را داراست
کد خبر: 3819523
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

آستارا ۲ درصد ایثارگران گیلان را داراست

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به وجود دو درصد ایثارگران گیلان در شهرستان آستارا، اظهار کرد: ۱۵ گلزار از یک‌هزار و ۲۸۸ گلزار شهدای استان در آستارا بوده و کار ساماندهی و واگذاری آن‌ها به شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شده است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 25 خردادماه در دیدار با فرماندار شهرستان آستارا، اظهار کرد: با توجه به دستور استاندار گیلان مبنی بر حضور مدیران کل دستگاه در شهرستان‌ها جهت پیگیری مسائل و مشکلات دستگاه مربوطه، آستارا را به عنوان نخستین شهرستان برای حضور انتخاب کردیم.

وی با اشاره به عنایت نظام و دولت جهت رسیدگی به مشکلات ایثارگران، افزود: قانون برنامه ششم توسعه و قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در این راستا اجرایی شده است، اما با توجه به افزایش میانگین سنی خانواده‌های شاهد و ایثارگر و بزرگ شدن فرزندان، در حوزه درمان و اشتغال همچنان دغدغه داریم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار دانش‌آموز و دانشجوی شاهد و ایثارگر داریم که به صف بیکاران اضافه می‌شوند، عنوان کرد: خوشبختانه شهرستان آستارا به واسطه موقعیت بندری و گردشگری دارای ظرفیت‌های بالقوه اشتغال است و یکصد بیکار از خانواده‌های شاهد و ایثارگر دارد.

پاکاری روند کند جذب نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی را یک مسئله کشوری دانست و یادآور شد: البته ایثارگران گیلان در حوزه درمان و اشتغال نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارند.

وی با اشاره به وجود دو درصد ایثارگران گیلان در شهرستان آستارا، خاطرنشان کرد: 15 گلزار از یک‌هزار و 288 گلزار شهدای استان در آستارا بوده و کار ساماندهی و واگذاری آنها به شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان گیلان 32 هزار نفر ایثارگر دارد، گفت: تاکنون 220 هزار اثر و سند از شهدای گیلان جمع‌آوری و به صورت موضوعی طبقه‌بندی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را اولویت اقدامات این نهاد دانست و عنوان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، تالیف کتب با موضوع ایثار و شهادت، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری با محوریت آثار شهدا و راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت در این راستا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر اثرگذارتر و ماندگارتر است، اضافه کرد: امروز وظیفه داریم نسل جوان و نوجوان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.

حسن رستم‌زاد، فرماندار شهرستان آستارا نیز در این دیدار، درمان و اشتغال خانواده‌های ایثارگر را دو اولویت این شهرستان دانست و اظهار کرد: به دنبال ایجاد فضاهای فرهنگی - ورزشی برای ایثارگران هستیم تا این عزیزان را از آسیب های روحی و جسمی دور نگه داریم.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاری فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و عدم تامین معیشت، یادآور شد: امیدواریم تسهیلات ویژه قانونی برای جانبازان زیر 25 درصد در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

captcha