تحریم «پوما» به دلیل حمایت از اتحادیه فوتبال اسرائیل
کد خبر: 3819680
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
200 باشگاه فلسطینی خواستار شدند؛

تحریم «پوما» به دلیل حمایت از اتحادیه فوتبال اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ بیش از 200 باشگاه فوتبال و ورزشی فلسطین خواستار تحریم شرکت لوازم ورزشی «پوما» به دلیل حمایت‌ آن از اتحادیه فوتبال اسرائیل شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره؛ گروه‌های فعال در بیش از 20 کشور اعلام یک روز جهانی برای اقدام علیه شرکت آلمانی پوما و اعمال فشار بر آن برای لغو قرارداد با اتحادیه فوتبال اسرائیل را خواستار شدند.

این گروه‌ها دیروز، 25 خرداد، از درخواست 200 باشگاه ورزشی فلسطین برای تحریم شرکت پوما اعلام حمایت کردند. 

شش تیم از تیم‌‌های عضو اتحادیه فوتبال اسرائیل در شهرک‌های اشغالی یهودی‌نشین در کرانه باختری مستقرند که طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند.

در سپتامبر سال گذشته باشگاه‌های ورزشی فلسطین در نامه‌ای به «بجورن گولدن»، مدیرعامل پوما، خواستار پایان دادن به قرارداد حمایتی این شرکت با اتحادیه فوتبال اسرائیل شده بودند.

در بخشی از این نامه آمده بود: شهرک‌سازی‌های اسرائیل موجب نقض جدی حقوق بشر و محدود شدن آزادی‌های فلسطینی‌ها، دسترسی آن‌ها به منابع طبیعی و توانایی ساخت مسکن شده است.

پوما (به آلمانی Puma SE) یک شرکت آلمانی چندملیتی است که در زمینه تولید و فروش محصولات ورزشی فعالیت می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کفش و پوشاک ورزشی و تجهیزات ورزشی دیگر است. ساختمان مرکزی این شرکت در «هرتسوگن‌آوراخ» در ایالت بایرن آلمان قرار دارد.

انتهای پیام

 

captcha