امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب و دانشگاه‌های هند
کد خبر: 3819709
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب و دانشگاه‌های هند

گروه دانشگاه ــ در جریان سفر رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه به کشور هند، چند تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و آموزشی به امضای رؤسای دانشگاه مذاهب و دانشگاه‌های هند رسید.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی که در رأس هیئتی متشکل از اعضای هیئت امنای دانشگاه و حجت‌الاسلام جهانگیری، مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی این دانشگاه به هند سفر کرده‌اند، در جریان دیدار‌ها و رایزنی‌ها با چند مرکز علمی و دانشگاهی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک به امضا رساندند.

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و مؤسسه پژوهشی علوم اجتماعی دهلی در جریان دیدار ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی و هئیت همراه از این مؤسسه به امضای ریاست دو مرکز رسید.

برگزاری همایش‌های مشترک، نشست‌های علمی و پژوهش‌های مشترک و انتشار کتاب‌ها و فرصت‌های مطالعاتی مشترک ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

در این تفاهم‌نامه تبادل دانشجویان و اساتید، پژوهش‌ها و کنفرانس‌های مشترک، فرصت‌های مطالعاتی و... مورد توافق قرار گرفت.

این مرکز یکی از مراکز مهم پژوهشی در حوزه دین، فلسفه، رسانه، روانشناسی و علوم اجتماعی است و با دانشگاه‌های مهم ایران همکاری دارد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه نویدا دهلی
در دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با رئیس دانشگاه نویدا، تفاهم‌نامه همکاری میان دو دانشگاه به امضای رؤسا رسید. تبادل دانشجویان و اساتید، پژوهش‌ها و کنفرانس‌های مشترک، فرصت‌های مطالعاتی و... از جمه مفاد این تفاهم‌نامه است.

این دانشگاه دارای سه هزار دانشجو، ۱۱۰ هیئت علمی، ۳۰۰ دانشجوی خارجی از کشور‌های مختلف و دارای دانشکده‌های مختلف در رشته‌هایی از قبیل پزشکی، پرستاری، علوم انسانی، مهندسی و... است.

تفاهم‌نامه همکاری بین رؤسای دانشگاه جواهر لعل هند و مذاهب اسلامی
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه در ادامه دیدار‌های خود در سفر به هند، با رئیس دانشگاه جواهر لعل هند دیدار و گفت‌وگو کردند و تفاهم‌نامه‌ای در خصوص همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی، فرصت‌های مطالعاتی، استفاده از مراکز زبان هر دو دانشگاه برای زبان‌آموزی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌ها و کنفرانس‌های مشترک و... به امضا رساندند. این دانشگاه مشهور به اتاق فکر در هند بوده و از کشور‌های مختلف از جمله ایران دانشجو دارد و دارای هشت هزار دانشجو است.
 
انتهای پیام
captcha