جشنواره فرهنگی ـ ورزشی «جاده ولایت» آغاز به‌كار كرد
کد خبر: 3819822
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
از امروز؛

جشنواره فرهنگی ـ ورزشی «جاده ولایت» آغاز به‌كار كرد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان از آغاز به کار جشنواره فرهنگی ـ ورزشی از امروز، ۲۶ خردادماه خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره در یادمان شهدای شلمچه اجرا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، جعفر سطوتی، مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان امروز، 26 خردادماه در نشست مشترک شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور و استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: ذیل این وزارتخانه 51 فدراسیون ورزشی و همچنین در حوزه جوانان نیز سازمان‌های مردم نهاد متعددی فعالیت می‌كنند.
وی با بیان اینكه هر سال در ایام دهه كرامت برنامه‌های متنوعی را در زیر مجموعه خود اجرا می‌كنیم، گفت: در تمام نقاطی كه اماكن ورزشی وجود دارد و محل رفت و آمد قشر جوان و نوجوان است، تبلیغات محیطی ایام دهه كرامت را انجام می‌دهیم.
سطوتی از اجرای جشن‌های ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در 31 استان كشور با مدیریت اداره‌كل ورزش و جوانان خبر داد و گفت:‌ البته به استان‌ها نیز واگذار كردیم كه برنامه‌های ابتكاری در ایام دهه كرامت اجرا كنند.
وی، برگزاری كارگاه‌ها و نشست‌های فرهنگی و معرفت‌افزایی به‌منظور آشنایی بیشتر جوانان با سیره اهل بیت(ع) در تمام استان‌ها، برپایی مسابقات فرهنگی و ورزشی با عنوان «جام كرامت» در تمام استان‌ها، اجرای اردوهای زیارتی هویت آفرین برای ورزشكاران به خصوص بانوان و زیارت حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، جشنواره‌های ورزش همگانی، ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی تحت عنوان جشنواره ورزشی دهه كرامت و تكریم از ایثارگران و پیشكسوتان را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در ایام دهه كرامت برشمرد.
مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان همچنین به برگزاری جشنواره فرهنگی ـ ورزشی جاده ولایت اشاره كرد و گفت: 9 دوره این جشنواره برگزار شده است و امسال نیز این جشنواره از امروز، 26 خردادماه در مرز شلمچه آغاز به كار كرده است و افتتاحیه آن در یادمان شهدای شلمچه برپا شد.
وی با بیان اینكه این جشنواره با محوریت 6 استان برگزار می‌شود،‌ گفت: نقطه آغازین این جشنواره از شلمچه است كه 50 دونده حرفه‌ای ما 2 هزار كیلومتر را از 6 استان خوزستان، كهگیلویه و بویراحمد،‌ اقلید، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی طی كرده تا به حرم امام رضا(ع) برسند.
سطوتی با تصریح اینكه در حاشیه این جشنواره برنامه‌های ورزش همگانی همزمان با ورود این كاروان به شهرها نیز اجرا می‌شود،‌ گفت:‌ همچنین امسال شهید شاخص ورزشکار را معرفی خواهیم کرد.
به گفته وی، برپایی ایستگاه صلواتی با محوریت احمدبن موسی، برگزاری مسابقات جام امین ولایت، برپایی محافل انس با قرآن در مساجد و محیط های ورزشی، برگزاری مسابقات كتابخوانی و غیره از دیگر برنامه‌هایی است كه در ایام دهه كرامت تدارك دیده شده‌اند.
انتهای پيام

captcha