اسلام به تولید ثروت نگاه مثبتی دارد/ با زمین‌خواری مبارزه شود
کد خبر: 3819823
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

اسلام به تولید ثروت نگاه مثبتی دارد/ با زمین‌خواری مبارزه شود

گروه اجتماعی ــ امام جمعه شهر همدان گفت: اسلام به تولید ثروت نگاه مثبت دارد چراکه کار و تلاش عبادت و ارزش محسوب می‌شود اما در کنار کار نیز باید تقوی الهی داشته باشیم و روابط اجتماعی خود را اصلاح کنیم.

اسلام به تولید ثروت نگاه مثبتی دارد/با زمین‌خواری مبارزه شودبه گزارش ایکنا از همدان به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثق، امام جمعه همدان، امروز، 26 خردادماه در دیدار با مدیر و جمعی از کارکنان منابع طبیعی استان همدان اظهار کرد: منابع طبیعی به عنوان انفال و ثروت عمومی در اختیار حکومت اسلامی است و هیچکس نمی‌تواند مالک آن باشد.
وی اضافه کرد: از نظر فقهی حکومت اسلامی می‌تواند بهره برداری از منابع طبیعی را به اشخاص واگذار کند ولی مدیریت و حاکمیت انفال، حفظ و نگهداری جنگل‌ها و مراتع همچنان برعهده منابع طبیعی است و هیچکس بدون اجازه دولت حق تصرف انفال را ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان به لزوم توجه به حفظ منابع طبیعی و مبارزه با زمین خواری تاکید و بیان کرد: وظیفه کارکنان منابع طبیعی در حفظ و حراست از انفال بسیار سنگین و دشوار است و از تلاش این افراد خدوم قدردانی می‌کنیم.
حجت الاسلام شعبانی موثق ادامه داد: نباید به بهانه‌های مختلف به منابع طبیعی آسیب رساند همچنین بهره برداری از منابع طبیعی باید به میزان نیاز و ضرورت باشد.
وی گفت: در قرآن و دین مبین اسلام به صیانت از منابع طبیعی و فضیلت کاشت نهال سفارش و تاکید زیادی شده است بنابراین انسان باید در حفظ آن کوشا باشد.
امام جمعه شهر همدان افزود: طبق روایات، حفظ و توسعه منابع طبیعی یک کار ارزشی است که اجر دنیوی و اخروی دارد و این کار در پیشگاه خداوند متعال اجر و پاداش مضاعفی دارد.
حجت الاسلام شعبانی موثق اظهار داشت: اسلام به تولید ثروت نگاه مثبت دارد چراکه کار و تلاش عبادت و ارزش محسوب می‌شود اما در کنار کار نیز باید تقوی الهی داشته باشیم و روابط اجتماعی خود را اصلاح کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان نیز در این دیدار گفت: منابع طبیعی و جنگل‌ها سرمایه باارزش ملی است و متعلق به نسل کنونی نیست بلکه نسل‌های آینده نیز در آن حق دارند.
اسفندیار خزایی اهمیت و ارزش‌های منابع طبیعی را وصف ناشدنی دانست و اظهار داشت: ارزش‌های زیست محیطی منابع طبیعی به مراتب از ارزش‌های اقتصادی آن بالاتر است و درختکاری یک امر مقدس است که اجر و پاداش فراوانی دارد.
وی اظهار کرد: فرهنگ سازی منابع طبیعی نقش مهمی در حفظ این منابع الهی دارد و تا زمانی که فرهنگ سازی نکنیم به مانند این است که کاری را انجام نداده‌ایم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان حفظ منابع طبیعی را یک مسئولیت اجتماعی دانست و افزود: این عمل، بایستی الگویی برای همه افراد باشد تا بتوان فرهنگ منابع طبیعی را به معارف عمومی تبدیل کرد.
خزایی ادامه داد: علاوه بر منابع طبیعی، دستگاه‌های اجرایی، اقشار مختلف مردم شهر و روستا نسبت به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست وظیفه و مسئولیت دارند.
وی در پایان گفت: توسعه منابع طبیعی در نشاط و تقویت روحیه شهروندان تأثیر زیادی دارد و حفظ و نگهداری از این منابع ارزشمند حیاتی که نقش بسزایی در حفظ آب و خاک دارند، تنها با مشارکت مردم امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

captcha