دیدار نائب رئیس دفتر سیاسی حماس با وزیر اطلاعات ایران
کد خبر: 3819834
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

دیدار نائب رئیس دفتر سیاسی حماس با وزیر اطلاعات ایران

گروه بین‌الملل ـ هیئتی بلندپایه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به ریاست «صالح عاروری»، نائب رئیس دفتر سیاسی این جنبش با سید محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در بیروت دیدار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فلسطین؛ دو طرف در این دیدار درباره راه‌های مقابله با تهدیدات و توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه منطقه به‌طور عام و فلسطین به‌طور خاص گفت‌وگو کردند.

هیئت حماس در این دیدار، روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران و راه‌های تقویت آن را هم با سید محمود علوی بررسی کرد.

دو طرف بر ضرورت تداوم این دیدارها به منظور مقابله با خطرات و تهدیدات ناشی از اصرار آمریکا بر تحمیل معامله قرن بر فلسطینیان برخلاف خواست و میل آنان تأکید کردند.

در این دیدار همچنین تأکید شد که معامله قرن صرفاً در راستای خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و تثبیت اشغالگری در سرزمین فلسطین و نادیده گرفتن حقوق ملی و ثابت فلسطینیان است.

هیئت حماس و وزیر اطلاعات ایران تأکید کردند که سیاست‌های آمریکا به‌ویژه اقدامات آن درباره قدس اشغالی، کاملاً حکایت از آن دارد که این کشور در راستای تحقق اهداف رژیم صهیونیستی و سرپوش گذاشتن بر اشغالگری و جنایات آن گام برمی‌دارد.

همچنین، در هیئت حماس علاوه بر عاروری، حسام بدران (عضو دفتر سیاسی حماس)، اسامه حمدان (عضو دفتر روابط عربی و اسلامی این جنبش) و احمد عبدالهادی (نماینده جنبش در لبنان) حضور داشتند.

انتهای پیام

captcha