13 هزار موقوفه در یزد وجود دارد
کد خبر: 3819884
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳

13 هزار موقوفه در یزد وجود دارد

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: استان یزد با قریب به 13 هزار موقوفه و 100 امامزاده و بقعه متبرکه در رتبه پنجم کشور قرار گرفته است.

13 هزار موقوفه در یزد وجود داردبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد روز گذشته در دیدار با طالبی، استاندار یزد از اهتمام و عنایت استاندار در بازدید صورت گرفته از برنامه آرامش بهاری امامزاده جعفر (ع) سپاسگزاری کرد .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ضمن درخواست شکل‌گیری شورای وقف استان به ریاست استاندار محترم، خواستار صدور اوامر لازم در جهت رفع مشکل فضای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و برخی شهرستان‌ها شد.

زارع‌زاده در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این اداره کل طی ۳ سال گذشته را که منجر به افزایش درآمد و اجرای نیات واقفان خیراندیش در استان و رسیدگی به امورات امامزادگان و بقاع متبرکه شده، را ارائه کرد.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز اظهار کرد: با توجه به حجم فعالیت‌هایی که در زمینه وقف، امامزادگان، مساجد و حسینیه‌ها در استان دارالعباده یزد وجود دارد، مسئولیت خطیری برای حفظ این شآن مقدس و گسترش آثار وقف در زندگی اجتماعی و فرهنگی جامعه بر عهده همگان است .

طالبی ضمن اظهار امیدواری و تحسین اقدامات جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بر پیگیری فرمانداران جهت رسیدگی به امور مساجد و حسینیه‌ها در خصوص احداث، تکمیل و مرمت امکان مذهبی مذکور و همچنین رفع مشکل احداث ساختمان اداره کل اوقاف و رسیدگی به وضعیت معیشتی کارکنان قول پیگیری و مساعدت را داد.

استاندار یزد افزود: باید در کنارگسترش فرهنگ وقف، مسیر را به سمتی ببریم که معضلات اصلی و اساسی امروز جامعه به ویژه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی را با برکات وقف و وقفیات کاهش دهیم و از برکت وقف در جهت بهتر سازی زندگی اجتماعی استفاده کنیم .

ابوالفضل خوشنویس، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز از روند تخصیص اعتبارات هزینه‌ای اوقاف و امور خیریه استان نسبت به کل کشور و همچنین نسبت اعتبارات تملک دارایی‌های اوقاف جهت احداث، تکمیل و مرمت امامزادگان، مساجد و حسینیه‌ها استان یزد به کل کشور گزارش ارائه کرد.

captcha