موفقیت‌ پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی مرهون زحمات مدیرانش است
کد خبر: 3819902
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
جانشین رئیس جامعة‌المصطفی؛

موفقیت‌ پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی مرهون زحمات مدیرانش است

گروه حوزه‌های علمیه ــ جانشین رئیس جامعة‌المصطفی گفت: اگر امروز شاهد پیشرفت، تعالی و توسعه علم در پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی هستیم، باید بدانیم این موفقیت‌ها مرهون زحمات مدیران امروز و گذشته پژوهشگاه است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین خالق‌پور امروز یکشنبه 26 خردادماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی اظهارکرد: این  پژوهشگاه از افتخارات جامعه علمی کشور در عرصه داخلی و بین‌المللی است.
وی با توصیف ویژگی‌های مدیریتی و اخلاقی رئیس سابق پژوهشگاه افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین متقی از استوانه‌ها و سرمایه‌های جامعةالمصطفی است و نوع عملکرد ایشان، مُبیّن شکر عملی نعمات الهی بوده است.
جانشین رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: اکنون مدیریت پژوهشگاه در دستان کسی قرار گرفته است که شخصیتی برنامه‌ریز و منظم دارد. حجت‌الاسلام رضایی از ابعاد مختلف مدیریتی، شخصیتی، اخلاقی و دینی ممتاز است و از حیث حوزوی، به عنوان یکی از طلاب و پژوهشگران برجسته حوزه  به شمار می‌رود.
خالق پور همچنین با اشاره به پیشینه علمی و پژوهشی رئیس جدید پژوهشگاه بیان کرد: مجموعه پژوهشگاه به هر جایی که رسید، مدیون رؤسا و مدیران پژوهشگاه بوده است و همه افرادی که در این مجموعه خدمت می‌کنند، به سهم خود در پیش‌برد اهداف مؤثر بوده‌اند. امیدواریم جمعی که تاکنون با مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین متقی مشغول خدمت‌رسانی بوده‌اند، از این پس نیز خالصانه، مسیر رو به رشد پژوهشگاه را بپیمایند.
در ادامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی خدمت در المصطفی را توفیق ویژه‌ای دانست و اظهارکرد: شایسته است هر لحظه حضور در جامعةالمصطفی، شکر روزافزون المصطفائیان را برانگیزد، زیرا جامعةالمصطفی، بُعد بین‌المللی دارد و یادگار امام(ره) و خون شهدا است. اکنون که این عرصه برای ما ایجاد شده است، باید آن را مغتنم شماریم.
رئیس جدید پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی ادامه داد: پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی، یکی از بخش‌های محوری جامعةالمصطفی به شمار می‌رود. اهمیت پژوهشگاه و محوریت آن نیز همواره مورد توجه بوده است.
وی با بیان این‌که پژوهشگاه پایگاه دانشی گفتمان المصطفی است، بیان کرد: یکی از جایگاه‌های پیگیر مرجعیت علمی المصطفی، پژوهشگاه است. پژوهشگاه از ابتدای تأسیس، مسیر خوب، منطقی، عالمانه و بابرنامه داشته و از مدیران شاخص بهره برده است. یکی از ویژگی‌های این مجموعه، صفا و همدلی خدمت‌گزاران بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی را یکی از مصادیق بارز مجموعه‌‌ اسلامی دانست و اظهارکرد: امیدواریم مشاوره، عنایت، کمک و همدلی همکاران پژوهشگاه، همچنان ادامه داشته باشد تا در شرایط جدید، بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم و امانتی را که به ما سپرده شده است، حفظ کنیم.
در پایان نیز جانشین رئیس المصطفی محوریت پژوهشگاه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: انتظار می‌رود شاهد خیزش بهتری در زمینه پژوهشی، در داخل و خارج کشور باشیم و نمایندگی‌های جامعه‌‌المصطفی در خارج کشور، باید هر چه بیشتر به نقش پژوهشگاه در این عرصه توجه نمایند.
وی ضمن اشاره به لزوم ارتباط متقابل بخش آموزش و پژوهش جامعةالمصطفی، اضافه کرد: پژوهشگاه می‌تواند نقطه مرکزی این ارتباط باشد و کاستی‌های بدنه آموزشی المصطفی را برطرف نماید. لازم است همه ظرفیت‌های علمی- آموزشی گروه‌های جامعه‌‌المصطفی را به کار بگیریم و پژوهشگاه پشتوانه‌ای در این زمینه باشد.
گفتنی است، در پایان مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور، ضمن ابلاغ تشکر رئیس جامعةالمصطفی از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین متقی، حکم ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی را اعطا کرد.
لازم به ذکر است، با حکم حجت‌الاسلام علی عباسی، متقی نماینده جامعة المصطفی در کشور اندونزی شد.
انتهای پیام

captcha