حمایت اوقاف از طرح‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات کرمان
کد خبر: 3819915
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۷

حمایت اوقاف از طرح‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات کرمان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف استان کرمان با بیان اینکه توسعه و سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفات غیر متصرفی باید مورد توجه متولیان این املاک قرار گیرد، گفت: اداره کل اوقاف از طرح‌های سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفات استان کرمان استقبال می‌کند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، همراه با حجت‌الاسلام صباحی، متولی موقوفات مسجد جامع شهر کرمان، دیروز، 26 خرداد از پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات این مسجد بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدیدها بر لزوم توجه به آبادانی موقوفات جهت توسعه و جذب سرمایه‌گذاری تأکید کردو گفت: اداره کل اوقاف در راستای برنامه‌های عمرانی سازمانی خود امسال در هر شهرستان یک پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات متصرفی در دست تدوین دارد.

حجت‌الاسلام تدینی در ادامه بازدیدهای میدانی خود ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده سرمایه‌گذاری در موقوفات مسجد جامع گفت: اداره کل اوقاف کرمان از هرگونه همکاری با متولیان موقوفات استان کرمان در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند.

حجت‌الاسلام صباحی، متولی موقوفات مسجد جامع در حاشیه بازدیدهای میدانی موقوفات تحت تولیت خود اظهار کرد: قریب به ۳۵۰ رقبه از موقوفات مسجد جامع با کاربری‌های مختلف مسکونی، تجاری و اداری در شهر کرمان در دست اجاره مستاجرین می‌باشد.

وی در بازدید از پروژه سرمایه‌گذاری موقوفه در بلوار جمهوری گفت: با همکاری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساختمانی مشتمل بر ۴ طبقه با زیربنای بیش از یک هزار متر مربع در سال ۹۱ شروع شد و هم‌اکنون اقدامات تکمیلی این پروژه در دست اقدام می‌باشد. این پروژه ۷ واحد اداری و ۳ واحد تجاری دارد و بزودی واحدهای تجاری مربوط به سهم موقوفه طی آگهی به مزایده واگذار خواهد شد.

متولی موقوفات مسجد جامع کرمان افزود: عواید حاصل از درآمد این پروژه عمرانی صرف تأمین هزینه‌های تعمیر و نگهداری بنای مسجد، حقوق خادم، روشنایی مسجد خواهد شد.

یادآور می‌شود، پروژه سرمایه‌گذاری موقوفه مسجد جامع شهر کرمان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسط شرکت کویر کریمان در زمینی بمساحت ۶۰۰ متر مربع احداث شد.

انتهای پیام

captcha