واکنش الازهر به حادثه تیراندازی در آمریکا  
کد خبر: 3832572
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

واکنش الازهر به حادثه تیراندازی در آمریکا  

گروه بین‌الملل ــ‌ مرکز اسلامی «الازهر» مصر، حادثه تیراندازی در دو ایالت «تگزاس» و «اوهایو» آمریکا که 29 کشته برجای گذاشت را تروریستی خواند و تأکید کرد که تروریسم هیچ دین و آیینی ندارد.  

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی»؛ الازهر مصر در بیانیه‌ای، دو حادثه تیراندازی در ایالت‌های اوهایو و تگزاس آمریکا را محکوم و تأکید کرد: «تروریسم هیچ دین و آیینی ندارد».
 
در این بیانیه‌ آمده است: این حملات تروریستی که علیه شهروندان بی‌گناه انجام می‌شود، به روشنی بیانگر آن است که تروریسم هیچ ارتباطی با دین ندارد.
 
این مرکز دینی از جامعه بین‌الملل خواست تا تمام تلاش خود را برای مقابله با گروه‌ها و اندیشه‌های افراطی که ترغیب‌کننده به تنفر و تروریسم هستند، به کار گیرند.
 
مرکز اسلامی الازهر همچنین با خانواده قربانیان دو حمله تروریستی در آمریکا ابراز همدردی و برای آسیب‌دیدگان شفای عاجل مسئلت کرد.
 
روز جمعه، 12 مردادماه، دو مهاجم مسلح در حالی که به شدت حامی مواضع نژاد‌پرستانه «ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در اخراج‌ مهاجران غیرقانونی از این کشور بودند، در حملاتی جداگانه به دو شهر در ایالت‌های تگزاس و اوهایو، روز مرگباری را برای شهروندان کشورشان رقم زدند که بر اثر آن 20 تن در شهر «ال پاسو» در تگزاس و 9 تن در شهر «دایتون» ایالت اوهایو جان خود را از دست دادند. در این دو حادثه تروریستی 42 نفر نیز زخمی شدند.
 
«پاتریک کروزیوس»، 21 ساله، عامل حمله تروریستی به تگزاس، پیش‌تر در حساب شخصی خود در توئیتر حمایتش از ترامپ و کشتار مسلمانان نیوزیلند را اعلام کرده بود.
 
وی پیش از ارتکاب این جنایت، پیامی در فضای مجازی منتشر کرد و گفت: «به زودی حمله‌ای در تگزاس علیه کسانی که به زبان اسپانیولی صحبت می‌کنند، انجام خواهد شد».
 
پاتریک در این پیام با عامل حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند که اوایل سال جاری میلادی به وقوع پیوست و 51 کشته و شمار زیادی مجروح برجای گذاشت، ابراز دوستی کرده بود.
 
انتهای پیام
captcha