بودجه 1.2 میلیون پوندی برای طرح توسعه مسجدی در لندن
کد خبر: 3840359
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

بودجه 1.2 میلیون پوندی برای طرح توسعه مسجدی در لندن

گروه بین‌الملل ــ طرح توسعه مسجد بیت‌الامان در شمال لندن برای پاسخگویی به نیاز مسلمانان این منطقه اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از کمدن نیو جورنال؛ مسئولان مسجد بیت‌الامان در منطقه کنتیش تاون Kentish Town در شمال غرب لندن قصد دارند با خرید ساختمان مجاور، ظرفیت آن را به دو برابر افزایش دهند.

«کمال حسین» مسئول این مسجد می‌گوید: ما در حال تلاش برای فراهم کردن امکانات برای مسلمانان منطقه هستیم. جامعه مسلمان در این منطقه به سرعت رشد کرده است و نسل کنونی و آینده به فضای بزرگتری برای عبادت نیاز دارند. وی افزود در حال حاضر فضای جداگانه‌ای برای نمازگزاران خانم در مسجد وجود ندارد که در طرح جدید این فضا مهیا خواهد شد.

کمال حسین افزود: ما از سال 2015 تلاش خود را برای ارتباط و تعامل با غیر مسلمانان منطقه و آشنا کردن آنها با دین اسلام افزایش داده‌ایم. در حال حاضر 800 هزار پوند از خیرین جمع‌آوری شده و انتظار داریم تا ماه فوریه سال آینده بتوانیم مکان مورد نظر را خریداری کنیم.
 
مسجد بیت‌الامان در سال 1998 تأسیس شد. ساکنان مسلمان چند منطقه در شمال لندن از این مسجد برای اقامه نماز استفاده می‌کنند. در این مسجد برخی مراسم‌ها همچون نشست‌هایی با حضور پیروان ادیان مختلف و مراسم افطار با حضور غیرمسلمانان برگزار می‌شود. انتظار می‌رود ساختمان جدید این مسجد در سال 2021 آماده بهره‌برداری شود.
 
انتهای پیام
captcha