ارسال ابلاغیه به ادارات قرآن وزارت ارشاد برای همکاری جدی‌تر با اتحادیه‌های مدغم استانی
کد خبر: 3904299
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
فقهی‌زاده خبر داد:

ارسال ابلاغیه به ادارات قرآن وزارت ارشاد برای همکاری جدی‌تر با اتحادیه‌های مدغم استانی

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به زودی نامه‌ای را به شکل ابلاغیه رسمی به تمامی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها ارسال خواهیم کرد تا موظف به همکاری جدی‌تر با اتحادیه‌های مدغم قرآنی استان‌ها باشند.

ارسال ابلاغیه به ادارات قرآن وزارت ارشاد برای همکاری جدی‌تر با اتحادیه‌های استانی

به گزارش خبرنگار ایکنا، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمین نشست اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور و مدیران عامل اتحادیه‌های مدغم استانی که امروز، 22 خردادماه به میزبانی سازمان دارالقرآن الکریم در تهران برگزار شد، گفت: شاید سوالی همچنان در ذهن برخی از دوستان باشد که چرا هیئت مشترک رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی کشور منحل شد و این معاونت از آن خارج شد؟ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عملیاتی، تعداد مجوزهای اعطایی به مراکز مختلف را از 140 مورد به 36 مورد رساند و در همین راستا طی سال 97، نظامی کلی برای اعطای مجوز در نظر گرفت و این‌گونه شامل صدور مجوز مؤسسات قرآنی تحت نظر ارشاد نیز شد.

وی با تأکید بر اینکه در این تفکیک به هیچ وجه برهم زدن اتحاد مد نظر نبوده است، اظهار کرد: درباره ادغام دو اتحادیه قرآنی نیز، ما خواستار ادغام بودیم و هستیم، اما ادغام باید خودخواسته باشد و زمینه روانی آن فراهم باشد که الحمدلله این موضوع رخ داد و در حال نهایی شدن است.

فقهی‌زاده گفت: اختلافات موجب شد تا حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، امر ساماندهی ادغام را به دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی واگذار کنند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جلسات متعدد این هیئت و پیگیری این معاونت برای برپایی جلسات آن تا کار زودتر به سرانجام برسد، افزود: به لطف خداوند برخی از گمانه‌های سوء از بین رفت و زمینه و سازوکار ویژه آن فراهم شد. به زودی نامه‌ای را به شکل ابلاغیه رسمی به تمامی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نیز ابلاغ می‌کنیم که موظف باشند در حوزه قرآن با اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی استان‌ها که مورد تأیید معاونت قرآن و عترت هستند، همکاری جدی داشته باشند.

فقهی‌زاده اظهار کرد: امیدوارم طی تماس‌های تلفنی و با مراودات بیشتر با ادارات قرآن و عترت استان‌ها، شاهد همکاری بهتر و بیشتر در این زمینه باشیم. فضای اتحاد تقویت شده و این‌ مدل و الگویی برای سایر مراکز فرهنگی به سبب اتحاد و همدلی ارائه می‌دهد. همچنین وضعیت جدیدی رخ خواهد داد و تیرماه سال جاری، مجمع عمومی زودهنگام به منظور انتخاب هیئت مدیره اتحادیه مدغم تشکیل خواهد شد.

در ادامه مدیران عامل اتحادیه‌های مدغم قرآنی استان‌ها به بیان پیشنهادات، نقطه نظرات خود پرداختند که اهم آن بدین شرح است؛

به گزارش ایکنا، در بخش دیگری از نشست، فقهی‌زاده درباره بیمه فعالان قرآنی گفت: در معاونت قرآن و عترت هیچگاه در این زمینه دوگانه عمل نکرده‌ایم. چندین جلسه مفید و مؤثر با مسئولان صندوق فرهنگ و هنر برگزار کرده‌ایم و درصد بیشتر جامعه فرهنگی ـ هنری که از بیمه فعالان فرهنگ و هنر استفاده می‌کنند، فعالان قرآنی هستند و حتی برای افزوده شدن سهمیه بیمه‌شدگان نیز چانه‎زنی کرده‌ایم، اما به اعتقاد آنها باید افراد عضو شده قبلی پالایش شوند که از نظر ما نیز حرف کاملاً درستی است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: همچنین می‌توان از ظرفیت اتحادیه‌های استانی به منظور این پالایش استفاده کرد.

وی در پایان با اشاره به موضوع عضویت اتحادیه‌ها در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها، گفت: این شورا دارای کارگروه ویژه و مهمی است که به مسائل قرآنی می‌پردازد و عضویت اتحادیه‌های استانی در این کارگروه صورت می‌گیرد. امیدواریم که با حذف شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان‌ها، شورای فرهنگ عمومی استان‌ها را در حیطه رسیدگی به امور قرآنی‌، فعال‌تر کنیم.

انتهای پیام
captcha