کسب رتبه نخست همایش ملی «تربیت اسلامی و فضای مجازی» توسط پژوهشگر زنجانی

حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی جهانگیری، مدرس برجسته حوزه و دانشگاه‌های زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به کسب رتبه نخست همایش ملی «تربیت اسلامی، فضای مجازی، راهکارها و چالش‌ها» توسط وی، گفت: این همایش ملی همزمان با اردیبهشت‌ماه امسال با همکاری نهادهای مختلف همچون وزارت آموزش و پرورش و حوزه علمیه قم و با حضور ائمه جمعه استان‌ها، مدیران‌کل حوزوی و آموزش پرورشی کشور و مدیران حوزه‌های علمیه سراسر کشور در قم برگزار شد.
وی افزود: از مجموع 400 مقاله ارائه شده به همایش ملی «تربیت اسلامی، فضای مجازی، راهکارها و چالش‌ها»، 90 مقاله پذیرفته شده و از این میان 20 مقاله به عنوان مقالات قابل ارائه در همایش انتخاب شد.
این مدرس برجسته حوزه و دانشگاه‌های زنجان تصریح کرد: مقاله «عینی‌نمایی مجاز و مجاز‌نمایی عین، تحلیل معرفت شناختی» توانست رتبه نخست این همایش را کسب کند که این مقاله حاصل دغدغه چند‌ساله من به فلسفه سایبر بوده است.
حجت‌الاسلام جهانگیری با تأکید بر این‌که فضای مجازی خواه‌ ناخواه ما را در خود یا به تعبیر درست‌تر خود را در زندگی ما جای داده است، بیان کرد: بر همین اساس، پیش از آنکه به این محیط به شکلی ارزش‌گذارانه نظر کنیم، باید مبانی معرفت‌شناختی آن را مورد بررسی قرار دهیم و این مقاله نیز به این موضوع اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: این مقاله با تکیه بر مثال‌های عینی، ابتدا تفاوت‌های معرفت‌شناسی پراگماتیستی در غرب و تئوری‌های صدق و کذب در جهان اسلام را می‌کاود و سپس فرآیند عینی‌سازی مجاز و مجازی‌سازی عین را بر اساس دو مکتب آسیب‌شناسی می‌کند.
این پژوهشگر برجسته حوزه و دانشگاه در پایان یادآور شد: مقاله «عینی‌نمایی مجاز و مجاز‌نمایی عین، تحلیل معرفت شناختی»، با ویراستی نو به کنفرانس بین‌المللی اسنان سایبورگ که توسط دانشگاه آکسفورد برگزار می‌شود، نیز فرستاده شده و پذیرفته شده است.