فراخوان یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج در مازندران اعلام شد

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدحسین ساداتی، دبیر ستاد برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج مرحله استانی مازندران از اعلام فراخوان این جشنواره در استان خبر داد و گفت: یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج در چهار بخش نمایش صحنه‌ای، نمایش خیابانی، نمایش کودک و نوجوان و مسابقه نمایشنامه‌نویسی با اولویت‌های موضوعی شیوه‌های زندگی اسلامی – ایرانی، زندگی و سیره ائمه اطهار(ع)، فرهنگ و مدیریت جهادی، بسیج، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شناخت و معرفی چهره‌های متفاوت دشمن در مقابله با ملت ایران، مقابله با جنگ نرم و شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های استکباری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که بخش صحنه‌ای و خیابانی در استان به‌صورت همایشی و اجرای عمومی برگزار می‌شود، افزود: گروه‌های نمایشی متون خود را در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی  تا ششم مردادماه سال جاری به دبیرخانه یازدهمین جشنواره تئاتر استانی واقع در بسیج هنرمندان استان در ساری  ارسال کنند.

ساداتی تصریح کرد: اعضای انجمن نمایش استان مازندران با حضور سرپرست سازمان بسیج هنرمندان و مسئول امور انجمن‌های هنری این سازمان در طی دو نشست جهت برنامه‌ریزی و برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج به بحث و تبادل نظر درباره چگونگی برگزاری این جشنواره در استان پرداختند.

وی ادامه داد: در اولین نشست که 20 خردادماه برگزار شد، این انجمن دبیر جشنواره استانی را به اتفاق آراء انتخاب کرد تا اینکه دبیرخانه جشنواره رسماً در استان کار خود را آغاز کرد.

دبیر ستاد برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان مازندران بیان کرد: در نشست دوم این انجمن که 15 تیرماه پس از اعلام فرخوان از دبیرخانه مرکزی برگزار شد، اعضای انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان جهت هماهنگی تعیین تاریخ و تقویم برگزاری به بحث و تبادل نظر پرداختند و قرار بر این شد که طبق بخشنامه به کانون‌های بسیج در سراسر استان اعلام شود تا اینکه گروه‌های نمایشی متون خود را در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی تا ششم مردادماه سال جاری به دبیرخانه یازدهمین جشنواره تئاتر استانی واقع در بسیج هنرمندان استان در ساری ارسال کنند.

وی ادامه داد: بنابر تصویب انجمن نمایش استان، سیدابراهیم عمادی، علیرضا سعیدی کیاسری و حمیدرضا گل‌محمدی تواندشتی از کارشناسان تئاتر از سه گرایش بازیگری، نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی به‌عنوان هئیت داوران مرحله اول انتخاب شدند.

ساداتی در ادامه اظهار کرد: پس از داوری آثار در مرحله بازخوانی و انتخاب متون نمایشی، بازبینی آثار تا 20 شهریورماه سال جاری صورت می‌گیرد و گروه‌های منتخب تا روز 25 شهریورماه سال جاری به دبیرخانه مرکزی معرفی می‌شوند که این گروه‌ها در مرحله منطقه‌ای جشنواره تئاتر بسیج حضور پیدا خواهند کرد و پس از برگزاری جشنواره‌ منطقه‌ای در صورت برتری به جشنواره کشوری اعزام خواهند شد.

دبیر ستاد برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان مازندران در پایان گفت: در بخش نمایش کودک، نوجوان و عروسکی و مسابقه نمایشنامه‌نویسی آثار پس از ارسال به دبیرخانه استانی مستقیماً به دبیرخانه مرکزی ارسال و داوری می‌شود.