بیانیه سازمان بسیج هنرمندان مازندران به مناسبت روز جهانی قدس

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در این بیانیه آمده است: «ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی بر سفره نورانی قرآن کریم به آخرین روزهای خود نزدیک می‌شود و آخرین جمعه این ماه مبارک به رسم هرسال روزی مقدس برای فریاد کشیدن بر سر ظالمین و همدردی با مظلوم‌ترین مردم دنیاست. آخرین جمعه این ماه مبارک، روز قدس است.

آری! قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است. هر گلبرگ این دفتر، یادمان حماسه‌ای ماندگار، فریادی بی‌کرانه و مظلومیتی بی‌مرز است. قدس، قبله پیشین مسلمانان و قلب کنونی آنان است. ما در طول تاریخ با قدس زیسته‌ایم و پاسدار قداست قدس بود‌ه‌‌ایم. قدس جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایش‌های خونین است.

روز قدس  یادگار امام خمینی(ره) بر تارک تاریخ است تا مردمان مسلمان جهان از ستمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می‌کنند، غافل نمانند. این فریاد بیدارباش امام عاشقان، شلاقی بود بر ذهن‌های خفته ملت اسلام تا از خواب عمیق غفلت بیدار شوند و در برابر ستمگران تاریخ، با قامتی برافراشته قیام کنند. اکنون که سال‌ها از سخنان پیامبرگونه آن بزرگ‌مرد الهی گذشته است، می‌بینیم که روز قدس، شهرتی جهانی یافته و مرزها را در نوردیده و در اعماق دل و جان ملت‌های آزاداندیش جهان و به ویژه کشورهای اسلامی، نفوذ کرده است.

آیت‌اللّه خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در تأکید بر ضرورت مبارزه با اسرائیل می‌فرمایند: «هریک وجب از خاک فلسطین، یک وجب از خانه مسلمین است. هر حاکمیتی غیر از حاکمیت فلسطین و حاکمیت مسلمین بر کشور فلسطین، حاکمیت غاصب است. حرف، همانی است که امام راحل عظیم‌الشأن فرمود اسرائیل باید محو بشود ...».

بحث، بحث یهودی‌ستیزی نیست. مسئله، مسئله غصب خانه مسلمین است.ای قدس! همه آزاداندیشان جهان، مظلومیت خاموش تو را فریاد می‌کشند، آنان، کودکان شیرخوار تو را دیده‌اند که به جای آغوش گرم مادر در آغوش سرد خاک خفته‌اند و نیز جوانانت را که به جای حجله‌گاه عروسی، در حجله‌گاه مرگ آرمیده‌اند. آنان، درماندگی پدرانی را دیده‌اند که در کنار خویش بهترین گل‌های وجودشان، با گلوله قساوت دشمن پرپر شده است و مردمانی که در بند اسارت دشمن، قربانی توحش گرگ‌صفتان تاریخ می‌شوند. آنان، ستم‌پیشه‌گانی را دیده‌اند که با گام‌های پلیدشان، کانون وحی خدا را آلوده‌اند و جوانانی را می‌شناسند که در تقابل گلوله‌های گرم تفنگ، تنها، سنگ سرد دارند.

سازمان بسیج هنرمندان مازندران اعلام می‌دارد که ای قدس! اردوگاه‌هایی که به آوارگانت پناه داده، چفیه‌های عربی که رنگ خون گرفته و آرامشی که سال‌هاست به سفر رفته است، همه و همه، مظلومیت تو را فریاد می‌کنند.

تا زمانی که صهیونیست، خود را ملّت برگزیده خداوند و بقیه را حیوانات انسان‌نما می‌دانند، از ارتکاب هیچ جرم و جنایتی مضایقه نکرده، به هر عمل ناشایست و خطرناکی دست می‌زنند. بنابراین نباید تعجب کنیم وقتی بشنویم که آنان دارای دو عید مقدس هستند که بدون تناول خون به پایان نمی‌رسد و این تنها نمونه کوچکی از جنایات بزرگ آن‌ها است.

اینک که سالیانی است که رژیم گرگ‌صفت و کودک‌کش قصد کرده ماه مبارک رمضان را به کام مسلمین تلخ کند و برای سرپوش گذاشتن به جنایاتی که خارج از درک و تصور بشریت است، به امپراطوری نحس رسانه‌ای متوسل شده، ما هنرمندان بسیجی سازمان بسیج هنرمندان مازندران در میان خفقان رسانه‌ای دنیا اعلام می‌کنیم هر کداممان رسانه‌ای خواهیم بود در دفاع از مظلوم و رسوا کردن چهره واقعی ظالم و با حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی روزجهانی قدس نفرت و انزجار خود را از جنایات این رژیم منحوس و غده سرطانی اعلام کرده و همدردی و حمایت همه‌جانبه خویش را از مقاومت مظلومانه مردم بی‌دفاع غزه و کرانه‌های باختری فریاد خواهیم کرد.

شاید دنیای خواب‌زده امروز به این یقین برسد که تنها علاج اسرائیل غاصب نابودی است، ان‌شاءالله .»