حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی:
اجرای طرح تلاوت نور از ارزان‌ترین و پرثمرترین طرح‌های مطرح کشور است

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والملسمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد کشور، 16 مردادماه در همایش تکریم خادمان طرح «تلاوت نور» در اصفهان ضمن قدردانی از برگزاری چنین همایش‌های قرآنی و با بیان اینکه ۲۹هزار مسجد طرح تلاوت نور را اجرا می‌کنند، گفت: طرح تلاوت نور از بزرگ‌ترین و ارزان‌ترین طرح‌های کشور بوده که دارای ثمرات فراوانی است.

وی با بیان اینکه در این چند سال حدود هفت هزار مسجد تفسیر روزانه را دنبال می‌کنند، به جایگاه رفیع قرآن در نزد خداوند و اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: قرآن بزرگ‌ترین نعمت الهی به بشریت و دارای جایگاه رفیعی است؛ چراکه این کتاب آسمانی مانعی برای رسیدن شیطان به انسان است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد کشور ضمن توصیه به همگان برای تلاوت قرآن، و همچنین با بیان پیشنهاداتی جهت رو به رشد کردن طرح تلاوت نور در کشور، اظهار کرد: از قرآن برای مقابله با تهجام فرهنگی استفاده کنیم، طرح تلاوت قرآن منحصرا به مساجد نباشد و قابل تعمیم به سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها شود، و در سایه تلاوت قرآن به اخلاق قرآنی نیز نزدیک‌تر شویم.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمد قطبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این همایش یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را احیای تجمع دینی با رویکرد مذهبی دانست و گفت: یکی از این تجمعات سنت اعتکاف است. در دین اسلام به طریق ماهرانه‌ای برای این تجمعات آئینی برنامه‌ریزی شده است که متأسفانه ما از این امر به‌خوبی بهره‌برداری نکرده‌ایم.

وی احیای سنت‌های آئینی ــ مذهبی را از برکات جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: سنت‌های آئینی ــ مذهبی با پشتوانه مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در راه پیشرفت و اثرگذاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به تفاوت میان همایش‌ها با مراسم آئینی و عزاداری‌ها، گفت: همایش‌ها یک تصنع ساختگی است در حالی که در آئین‌های عزاداری قسمت‌های معرفتی و عرفانی بیشتر تحقق پیدا می‌کند.

یادآور می‌شود، همایش تکریم خادمان طرح «تلاوت نور» پنجشنبه، 16 مردادماه با حضور جعفر فردی، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن در سال 93، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد کشور، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قطبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، فضل‌الله کفیل و .... در مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت(ع) اصفهان برگزار شد.