در مشهد؛
افتتاحیه سی‌و‌دومین دوره مسابقات نماز، قرآن و عترت دانش‌آموزان دختر سراسر کشور برگزار شد

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه سی‌و‌دومین دوره مسابقات نماز، قرآن و عترت دانش‌آموزان دختر کشور، گفت: برای همه ما آموزش و پرورشی‌ها افتخار بزرگی است که میزبان شما گل‌های قرآنی و آینده‌سازان ایران اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه حضور دختران در جامعه قرآنی مؤثرتر است، افزود: در جامعه کنونی، نقش دختران قرآنی بیشتر است، به این علت که قرآن می‌تواند در روح دختران تأثیر فراوانی بگذارد و نسل آینده کشور از وجود مادران قرآنی بهره‌مند شود.

کفاش در ادامه حضور دانش‌آموزان قرآنی در مشهد مقدس را  توفیقی از سوی حضرت امام رضا(ع) دانست و بیان کرد: شما دانش‌آموزان از بین 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز سراسر کشور انتخاب شده‌اید و این خود توفیقی از سوی امام رضا(ع) است. امید است بیشتر از اینکه به فکر رقابت و کسب مقام در این مسابقات باشید، با تأسی از سیرت اهل بیت(ع) و خوبان عالم، در یاری و کمک به یکدیگر کوشا باشید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با توصیه به دوری از کبر، غرور و حسادت، افزود: شما دانش‌آموزان قرآنی با شرکت در این مسابقات، در ابتدای راه کمال قرار گرفته‌اید و باید سعی کنید مدال‌های افتخار این راه مقدس را کسب کنید.

وی بیان کرد: باید بر این باور باشید که هر چقدر مدال‌های شما بیشتر باشد شیطان به‌سوی شما بیشتر خواهد آمد که بر اساس آیات قرآنی شیطان سعی بیشتری برای نزدیک شدن به متقیان و مؤمنان دارد و برای جلب اعتماد ایشان از مکرهای جدید استفاده می‌کند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: انسان برای مقابله با شیطان باید خودسازی کند و پس از علم‌آموزی به درستی تفکر کرده و راه را از بیراهه تشخیص دهد.

همچنین، در این مراسم، سیدجواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن ابراز خوشحالی از توفیق میزبانی دانش‌آموزان قرآنی، گفت: امیدوارم این مسابقات به‌گونه‌ای باشد که ما بتوانیم به لحاظ شناختی معرفتمان را نسبت به قرآن و احکام و نماز و به لحاظ اعتقادی باورمان را نسبت به عترت بیشتر کنیم و به لحاظ معنوی در عمل بتوانیم هرچه بیشتر احکام قرآن، عترت، نماز، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه را در زندگیمان پیاده کنیم.

وی ضمن ابراز خوشحالی از اینکه توفیق میزبانی زائران امام رضا(ع) نصیب اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی شده است، افزود: امیدوارم ان‌شاءالله ما شایستگی داشته باشیم که میزبان خوبی برای شما عزیزان باشیم.

یادآور می‌شود، سی‌و‌دومین دوره مسابقات نماز، قرآن و عترت دانش‌آموزان دختر کشور از 17 تا 20 مردادماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.