شهرام‌نیا خبر داد:
حضور دو ناشر قرآنی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره دلایل کم‌رنگ بودن حضور ناشران قرآنی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: مبنای حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت موضوع تخصصی ناشران نیست؛ از این رو زمینه‌سازی گسترده‌ای برای حضور ناشران و تشکل‌هایی انجام می‌شود که محصولات و کتاب‌های مناسب ارائه در نمایشگاه‌های خارجی و صنعت نشر بین‌المللی را دارند و این امر می‌تواند منجر به فروش کپی‌رایت شود.

وی افزود: طبیعتاً در فراخوان ناشران برای عرضه کتاب‌های خود در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، ناشران قرآنی نیز حضور دارند، البته آثار قرآنی در میان سایر آثار در غرفه‌های جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و به صورت مجزا نیست.

شهرام‌نیا ادامه داد: تعدادی از ناشران در سال جاری به صورت مستقیم و تعدادی نیز غیرمستقیم در این نمایشگاه حضور می‌یابند؛ 15 ناشر در موضوعات گوناگون به صورت مستقیم حضور دارند که از این تعداد، 2 ناشر قرآنی است و بخش دیگر غرفه ایران به عرضه موضوعی آثار اختصاص دارد که در این غرفه نیز از یازده موضوع، موضوع قرآنی نیز در میان آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه قرآن‌های نفیس را در بخشی از این غرفه به نمایش خواهیم گذاشت، اظهار کرد: انتشارات هنر عظام، قرآن‌هایی چون نیریزی را که در آلمان به چاپ رسیده است، در نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه خواهد کرد و مجموعه انتشارات زرین و سیمین نیز تعدادی قرآن‌های نفیس دارند که آثار خود را عرضه می‌کنند.

شهرام‌نیا با بیان اینکه ناشران تا آخر مردادماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کرده و مجموعه کتاب‌های عرضه شده خود را کامل‌تر کنند، افزود: انتشارات آستان قدس رضوی به صورت مستقل در این نمایشگاه حضور ندارد، اما آثارش را در بخش موضوعی ارائه کرده است.

گفتنی است، شصت و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از 16 تا 20 مهرماه 1393 در آلمان برگزار می‌شود.