راحتی:
بعد بین‌المللی تهران سرای قرآن استفاده از تکنولوژی روز و معماری اسلامی را می‌طلبد

خلیل راحتی، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به علل تجلیل از شهرداری تهران در ماه مبارک رمضان در راستای تبدیل تهران به شهری قرآنی پرداخت و گفت: یک شهر با نصب چند بنر مفهمومی، قرآنی نمی‌شود و مسلما اتفاقات بزرگتری باعث انتخاب این عنوان و تجلیل از شهرداری تهران شده است.

وی برپایی نمایشگاه قرآن با مشارکت شهرداری تهران در باغ موزه دفاع مقدس را سبب ایجاد شور و نشاطی معنوی در سطح شهر دانست و گفت: شهرداری به دلیل ارتباط مستقیمی که با شهروندان و شورایاری‌ها دارد توانست با اطلاع رسانی مناسب خیل عظیمی از جمعیت را به محل نمایشگاه قرآن دعوت کند.

راحتی برپایی محافل قرآنی گسترده طی ماه مبارک رمضان با حضور گسترده شهروندان را از دیگر علل تجلیل از شهرداری  در راستای تبدیل تهران به شهری قرآنی دانست.

وی به ایجاد پروژه تهرانسرای قرآن که طبق گفته شهردار تهران طی 36 ماه آینده در تپه‌های عباس‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد اشاره و عنوان کرد: بین‌المللی بودن بعد این پروژه کار کارشناسی دقیق می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران مهم ترین خصیصه‌ای که باید در طراحی مجموعه تهرانسرای قرآن مد نظر گرفته شود را استفاده از معماری ایرانی اسلامی برشمرد. 

وی ادامه داد: طرح‌های ابتدایی این پروژه ارائه شده است که بعضا مورد تأیید شورای اسلامی شهر تهران نبوده است، در این راستا برنامه‌ریزی برای طراحی نهایی این مجموعه همچنان ادامه دارد.

وی لازمه بعد بین‌المللی پروژه تهران سرای قرآن را استفاده از تکنولوژی روز دانست و گفت: هنر کارشناسان در این است که به نحوی از تکنولوژی بهره گیرند که منافاتی با معماری اسلامی نداشته باشد.