سی‌و‌نهمین شماره فصلنامه قرآن و حدیثی «سفینه» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در سی‌و‌نهمین شماره فصلنامه تخصصی «سفینه» که به پژوهش‌های رضوی اختصاص یافته است، پس از سرمقاله اصغر غلامی، مقالاتی همچون «امام‌شناسی در محضر حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع)» از همین نویسنده، «تفسیر امام رضا(ع) در منابع اهل سنت» از سیدمصطفی مطهری، «بررسی و تحلیل ولایت عهدی در سیره امام رضا(ع) از سیدمحمدرضا حسینی جلالی با ترجمه فهمیه فهیمی‌نژاد آمده است.
بنا بر این گزارش، این نشریه دارای بخش‌های دیگری نیز هست و از جمله در بخش ویژه سه مقاله با عناوین «توحید تنزیهی در کلام رضوی» از محسن احتشامی‌نیا، «نگاهی گذرا بر علم بلا معلوم در احادیث امام رضا(ع)» از محمد بیابانی اسکویی، «پنج نکته در توحید از منظر امام رضا(ع) از اسماعیل تاج‌بخش به چاپ رسیده است.
در بخش معرفی و نقد نیز کتاب «خورشید شرق» از مهدی بیات که کتابی در معرفی فضل بن شاذان نیشابوری، از اصحاب امام رضا(ع) است، توسط عبدالحسین طالعی بررسی شده است.
در بخش رسائل و متون، الرساله المامونیه از عباسقلی شریف رازی (از دانشوران سده چهاردهم) که رساله‌ایست در موضوع شهادت امام رضا(ع) معرفی شده و نسخه تصحیح‌شده آن توسط محمدحسین نجفی، در این شماره فصلنامه سفینه به چاپ رسیده است. 
در انتهای شماره 39 سفینه نیز دو مقاله یکی به «بایسته‌های پژوهشی رضوی» و دیگری به «بایسته‌های پژوهشی ادبیات رضوی» اختصاص یافته است که اولی را محسن صادقی و دومی را رضا بیات به نگارش در آورده است.
یادآور می‌شود، «سفینه» فصلنامه تخصصی مطالعات قرآن و حدیث با رتبه علمی ـ ترویجی است که به صاحب‌امتیازی مؤسسه فرهنگی نبأ مبین، مدیرمسئولی محمدحسین شهری و سردبیری منصور پهلوان منتشر می‌شود.