میریان:
آغاز آزمون اعطای مدرک کارشناسی به حافظان کل قرآن از ۲۵ مرداد/ نتایج روزانه اعلام می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان، مدیر آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه آزمون اعطای مدرک کارشناسی به حافظان کل قرآن کریم در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود، گفت: آزمون بانوان از 25 تا 29 مردادماه و آزمون آقایان نیز از یکم تا سوم شهریورماه در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

10 سؤال از 30 جزء قرآن
مدیر آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نحوه برگزاری این آزمون اظهار کرد: در این آزمون از هر داوطلب 10 سوال پرسیده می‌شود که حافظ قرآن در هر سوال باید 10 سطر را تلاوت کند؛ هر سوال از سه جزء قرآن است.
وی افزود: پنج اتاق برای پرسش از داوطلبان در نظر گرفته می‌شود که در هر اتاق دو سوال از داوطلبان پرسیده می‌شود. در یکی از اتاق‌ها، داوران صحت قرائت هم حضور دارند که داوطلبان در این اتاق باید به صورت مجود(قرائتی است که از قرائت تحقیق آهسته‌تر تلاوت می‌شود) تلاوت داشته باشند تا نمره صحت قرائت آنها نیز مدنظر قرار بگیرد.

لزوم کسب حدنصاب آزمون در حفظ و قرائت

میریان ادامه داد: داوطلبان باید طبق نظر سازمان سنجش آموزش کشور حد نصاب آزمون را در حفظ و قرائت کسب کنند تا به وزارت علوم برای دریافت مدرک کارشناسی معرفی شوند.
وی با تأکید بر اینکه داوطلبان شرکت در آزمون باید کارت شناسایی معتبر و عکسدار و کارت ورود به جلسه خود را همراه داشته باشند، گفت: عکسی که بر روی کارت ورود به جلسه است باید با عکس کارت شناسایی داوطلبان مطابقت داشته باشد و اگر این مطابقت وجود نداشته باشد از ورود آنها به مرکز برگزاری آزمون‌ها خودداری می‌شود.
مدیر آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف عنوان کرد: کارت ورود به جلسه داوطلبان از 23 مردادماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد که داوطلبان باید با ورود به سایت سنجش، پرینت کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده و این کارت را در روز آزمون همراه داشته باشند؛ در صورت عدم همراه داشتن کارت ورود به جلسه از ورود داوطلبان ممانعت می‌شود.

وی از داوطلبان شرکت در آزمون تقاضا کرد که همراه نداشته باشند زیرا از ورود همراهان به ساختمان برگزاری آزمون جلوگیری می‌شود.
داوطلبان در تاریخ و ساعت اعلام شده در محل برگزاری آزمون حضور پیدا کنند

میریان با بیان اینکه در کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک کارشناسی به حافظان کل قرآن ساعت و روز برگزاری آزمون به صورت مشخص برای هر داوطلب ذکر شده است، اظهار کرد: داوطلبان باید در تاریخ اعلام شده و در همان ساعتی که روی کارت ذکر شده است در محل برگزاری آزمون حاضر شوند و به طور مثال؛ اگر ساعت آزمون آنها صبح باشد و عصر بیایند امکان شرکت در آزمون را نداشته و حذف می‌شوند.
وی با بیان اینکه امسال نتایج داوری آزمون‌ها همزمان با برگزاری آزمون از طریق نرم‌افزاری که به تازگی طراحی شده به صورت کامپیوتری ثبت می‌شود، گفت: چند تا تست نهایی برای استفاده از این نرم‌افزار داریم که اگر مشکلی نداشته باشد در پایان هر روز از آزمون‌ها نتایج مشخص و به سازمان سنجش اعلام می‌شود.
مدیر آموزش سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: مرجع اعلام نتایج نهایی آزمون اعطای مدرک کارشناسی به حافظان کل قرآن کریم سازمان اوقاف نیست بلکه سازمان سنجش است و نتایج نهایی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و در تاریخ مشخصی که اطلاع‌رسانی خواهد شد، اعلام می‌شود.