آیت‌الله کعبی عنوان کرد:
تشکر خبرگان رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌دلیل تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی

آیت‌الله عباس کعبی، نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به حضور میهمانان ویژه در اجلاس شانزدهم خبرگان رهبری اظهار کرد: در اولین روز این اجلاس مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان میهمان ویژه در این اجلاس سخنرانی کردند.
وی افزود: مخبر دزفولی گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرد و در ادامه خبرگان رهبری از وضعیت فرهنگی اظهار نگرانی کرده و مطالبات خود را بیان کردند.
کعبی در مورد مطالبات خبرگان رهبری گفت: خبرگان رهبری خواستار اجرایی شدن سیاست‌های شورا به ویژه سیاست‌های مربوط به مسئله حجاب و عفاف، سیاست‌های جمعیتی و نیز مهندسی فرهنگی و سند آموزش و پرورش شدند.
وی همچنین گفت: مسئله پهنای باند و استفاده از فناوری‌های نوین دیگر موضوعی بود که از سوی خبرگان مطرح شد؛ اعضا از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستند در این رابطه در چارچوب مصوبات شورای عالی فضای مجازی و قوانین و مقررات مربوطه و با رعایت جمعی جهات امر اقدام شود و نباید به این مسئله بسیار مهم فرهنگی به صورت بخشی نگاه کرد، بلکه صیانت اخلاقی و فرهنگی باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین از شورای عالی انقلاب فرهنگی به خاطر تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی تشکر شد و از شورا خواسته شد تا به پیوست‌های فرهنگی توجه ویژه داشته باشند.
وی  در مورد جلسه امروز نیز گفت: اجلاس شانزدهم در روز دوم میزبان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی بود که وی تحلیل جامعی از اوضاع منطقه ارائه کرد.
کعبی افزود: دبیر شورای عالی امنیت ملی تغییرات جهشی در منطقه را به عنوان آغاز دوره جدیدی عنوان کرد و بی‌ثباتی فراگیر و قابل تداوم را جزو راهبردهای دشمنان و نظام سلطه دانست.
وی افزود: میهمان ویژه اجلاس شانزدهم همچنین توضیحاتی در مورد پیروزی‌های اخیر در منطقه ارائه کرده و روند سیاسی منطقه را تشریح کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تبیین ویژگی‌های گروه‌های تکفیری منطقه از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که هدفشان خشونت‌گرایی، شیعه‌ستیزی و همراهی با استکبار مطرح شد.
وی ادامه داد: خبرگان رهبری نیز پیشنهادات و سؤالات خود را در زمینه‌های مختلف مطرح کردند.
یادآور می‌شود مراسم اختتامیه شانزدهمین اجلاس خبرگان عصر امروز، 12 شهریورماه برگزار خواهد شد.