مراسم تکریم ملی و بزرگداشت امامزادگان و روز شاخص بابلسر برگزار شد

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ، به مناسبت 13 شهریورماه، مراسم  روز ملی تکریم از امامزادگان  و روز شاخص شهرستان بابلسر با حضور بیش از 60 نفر از خادمان افتخاری آستان مقدس امامزاده ابراهیم ابوجواب و نیروهای واحد فرهنگی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بابلسر برگزار شد.
در این مراسم هئیت امنا و خادمان افتخاری امامزاده ابراهیم شهرستان بابلسر به همراه نیروهای واحد فرهنگی ناحیه مقاومت سپاه پاسداران از میدان بلال این شهرستان به سوی آستان مقدس امامزاده ابراهیم با خواندن اشعاری در وصف ثامن‌الحجج امام رضا(ع) راهپیمایی کردند.

این گروه پس از رسیدن  به محوطه امامزاده ابراهیم  در محوطه مزار شهدای انقلاب اسلامی مستقر شدند. پس از نورافشانی راهپیمایان  وارد حرم مطهر امامزاده ابراهیم شده و پس از خواندن زیارتنامه، حرم مطهر را گلباران کردند.
در ادامه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاظم طلابیان، امام جمعه بابلسر ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت گفت: در دهه کرامت قرار داریم و جای خوشبختی ما ایرانیان است که به یمن میلاد مبارک سه تن از اهل بیت عصمت و طهارت  حضرت معصومه(س) در روز آغازین، حضرت شاهچراغ(ع) در میانه و حضرت ثامن‌الحجج(ع) در روز پایانی دهه کرامت  قرار داریم.
وی  با اشاره به  شجره امامزاده ابوجواب و ارائه این مطلب که در قرآن کریم آمده است که نسبت به پیامبر(ص) و اهل بیتش مودت و محبت داشته باشید، افرود: ائمه اطهار(ع) در نزد شیعیان بالاخص ما ایرانیان اجر و قرب بالایی دارند.
طلابیان با اشاره به یکی از یاران امام حسین(ع)  که در زمان خواندن نماز امام(ع)، خود را سپر تیرهای دشمنان قرار داد  تا حضرت نماز خود را اقامه کنند، ادامه داد: ما به عنوان یک شیعه نبایستی محبت و مودت‌مان نسبت به اهل بیت زبانی باشد، بلکه باید همانند سعید از یاران امام حسین(ع)  که با وجود اصابت 17 تیر در بدنش اینگونه جان خودش را برای حفاظت از جان امامش فدا کرد عمل کنیم و از مرحله زبانی بیرون بیاییم و به مرحله عملی برسیم .
طلابیان تصریح کرد:  انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) شخصیتی از نسل خاندان اهل بیت(ع) در ایران به ثمر نشست و موجب احیای اسلام در جهان شد به طوری که در دنیای غرب موجب شد تا  اسلام‌گرایی افزایش یابد.
امام جمعه بابلسر با اشاره به این مطلب که اکثر حاضرین در این مراسم را جوانان تشکیل داده‌اند و این جوانان نسبت به فضاهای مجازی نیز آشنایی و سرکار دارند، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و احیای اسلام در جهان دشمنان اسلام دست از مخالفت خود با اسلام و انقلاب اسلامی بالاخص شیعیان بر نداشته و دست به توطئه‌های فراوانی زدند تا اینکه اسلام را در نزد جهانیان کمرنگ کنند، لذا علاوه بر توطئه‌های گوناگون اخیرآ مسئله داعش را که توسط وهابیون تقویت می‌شود در کشورهای اسلامی به راه انداخته و با کشتار و جنایاتی که توسط این گروه جنایتکار و جاهل به اسم اسلام  راه انداخته‌اند می‌خواهند چهره اسلام را کمرنگ کرده و آن را خدشه‌دار کنند.
وی در ادامه اظهار کرد: این حرکاتی را که این جاهلان جنایکار به اسم اسلام با مسلح کردن و سر بریدن انسان‌های بی‌گناه به جرم مسیحی بودن، شیعه بودن و سنی بودن انجام می‌دهند در اسلام منع شده است و ما مسلمین بایستی هوشیارانه این عمل دشمنان را با عمل با اسلام و  مودت به پیامبر و اهل بیت(ع) خنثی کنیم.
امام جمعه بابلسر با اشاره به این مطلب که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام تنها پیامبری است که برای انجام رسالتش نسبت به پیامبران دیگر با وجود کوتاهی عمر سختی‌های بسیاری کشده است، ادامه داد: پیامبر اسلام فرموده است که «هیچ پیامبری به اندازه من سختی نکشیده است»، دلیل  تحمل این سختی‌ها در طول عمر کوتاهی که نسبت به پیامبران دیگر داشته است بر این بوده است که پیامبران دیگر ناسوتی بوده و پیامبر اسلام ملکوتی بوده است و تنها پیامبری بوده است که در ملکوت سیر کرده است.
در پایان این مراسم از هشت تن از خادمان افتخاری به صورت نمادین از طرف خادمان افتخاری تجلیل و تقدیر شده و لوح تقدیر و هدایایی به آنها اعطا شد.