اصلانی خبر داد:
برگزاری دوره آموزش تربیتی و علمی ویژه ۵۵۰ مربی مهد‌های قرآن بسیج

مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور درگفت‌وگو با خبرگزای بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از برگزاری سومین دوره آموزشی مربیان مهدهای قرآنی سراسر کشور خبر داد و گفت: این دوره آموزشی از روز گذشته، 14 شهریورماه، آغاز به کار کرده است و تا 20 شهریورماه نیز در حوزه‌های تربیتی، پرورشی و علمی برپا است.

وی ادامه داد: مهدهای قرآنی از سال 91 به منظور تربیت نونهالان حافظ قرآن، تربیت نونهالان بر اساس برنامه و الگوی خاص تربیت دینی – اعتقادی و انقلابی در راستای داشتن جامعه‌ای صالح برای پیشبرد اهداف نظام مقدس انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد.

وی ایجاد فضای مناسب جهت ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی و مکانی مناسب برای کمک به والدین در تعلیم و تربیت دینی نونهالان را از دیگر اهداف این مهد قرآن‌ها برشمرد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور از فعالیت دوهزار و 200 مهد قرآن در مساجد و پایگاه‌های بسیج سراسر کشور با حضور کودکان چهار تا شش سال خبر داد.

اصلانی با اشاره به اهمیت کار تربیتی مربیان مهدهای قرآن بر لزوم  برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح علمی مربیان تأکید کرد و گفت: در سال 91 نخستین دوره آموزشی مربیان با شرکت بیش از 550 نفر در همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نسرین افضل برگزار شد.

وی با بیان اینکه دومین دوره آموزشی در سال 92 با گرامیداشت یاد و خاطره شهید طاهره هاشمی، در تهران برگزار شد، اظهار کرد: سومین دوره آموزشی مربیان مهدهای قرآن نیز با حضور بیش از 550 نفر از مربیان مهدهای قرآنی سراسر کشور در حال برگزاری است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور افزود: این دوره آموزشی به مدت هفت روز با حضور اساتید مجرب حوزه کودک، با شرکت 550 نفر از مربیان سراسر کشور با همکاری شهرداری منطقه چهار در حال برگزاری است.

تست روانشناسی مربیان مهدهای قرآن

اصلانی با بیان اینکه داشتن سلامت روح و جسم علاوه بر سطح بالای علمی دارای اهمیت ویژه برای تربیت و آموزش نونهالان است، اظهار کرد: در این دوره از مربیان مهدهای قرآن تست روانشناسی گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: در حاشیه این دوره آموزشی، مربیان و نونهالان در نمایشگاهی با عنوان «دستاوردهای مهدهای قرآنی» دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.