از سوی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛
مرحله کشوری دهمین مسابقات «قرآن؛ جامعه کار و تلاش کشور» برگزار می‌شود

مهدی رضایی جهدکن، کارشناس دفتر امور فرهنگی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این مطلب گفت: دهمین دوره مسابقات «قرآن؛ جامعه کار و تلاش کشور» به همت وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت، ترتیل، مفاهیم قرآن، مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ در رشته‌های 10، 20 جزء و حفظ کل و اذان ویژه آقایان برگزار می‌شود.

دبیر دهمین دوره مسابقات قرآن جامعه کار و تلاش کشور ادامه داد: این مسابقه ویژه کارگران، تعاون‌گران و افراد تحت پوشش بهزیستی به همراه خانواده‌هایشان برگزار می‌شود. کارمندان و همسرانشان بدون شرایط سنی و فرزندان آنها در گروه سنی 15 تا 25 سال  می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

وی بیان کرد: این دوره از مسابقات در دو مرحله برگزار می‌شود که مهلت برپایی مرحله استانی این دوره از مسابقات از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد.

رضایی جهدکن اظهار کرد: تاکنون 20 استان این مسابقه را برگزار کرده و گزارش‌های آن ارسال شده است و استان‌های باقی‌مانده نیز به مرور و تا آخر شهریورماه این مسابقه را برگزار می‌کنند.

کارشناس دفتر امور فرهنگی وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: هر استان یک اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد که برگزارکننده مرحله استانی این مسابقه است اما برخی استان‌ها حتی مرحله شهرستانی دارند به این گونه که در ابتدای امر مرحله شهرستانی برگزار شده و سپس برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته‌اند و در انتها حائزین رتبه مرحله استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی تصریح کرد: مرحله کشوری دهمین دوره مسابقات «قرآن؛ جامعه کار و تلاش» در بازه زمانی آذر تا اواخر بهمن‌ماه سال‌ جاری احتمالاً در استان‌های البرز یا قم به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

رضایی جهدکن گفت: هر استان می‌تواند در صورتی که شرکت‌کنندگان‌شان کامل باشد تیمی حدود 18 نفره را برای مرحله کشوری معرفی ‌کنند؛ سه  نفر در رشته قرائت آقایان، دو نفر در رشته قرائت بانوان، رشته حفظ در هر رشته یک نفر از آقایان و بانوان معرفی می‌شود که در مجموعه شش نفر را تشکیل می‌دهد و از سایر رشته‌های ترتیل، مفاهیم قرآن، مفاهیم نهج‌البلاغه یک نفر از آقایان و بانوان و رشته اذان ویژه آقایان خواهد بود.

برگزاری رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه به صورت کتبی

دبیر دهمین دوره مسابقات قرآن جامعه کار و تلاش کشور ادامه داد: رشته مفاهیم قرآن، براساس جلد 20 تفسیر نمونه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و رشته مفاهیم نهج‌البلاغه براساس خطبه متقین است که آزمون آن به صورت کتبی و چهارگزینه‌ای برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: نتایج این دوره از مسابقات در مرحله کتبی و شفاهی طی یک هفته برگزار می‌شود و در روز اختتامیه نتایج دهمین دوره مسابقات قرآن جامعه کار و تلاش کشور اعلام خواهد شد.