ترويج مكتب اهل‌بيت(عليهم‌السلام) مهم‌ترين هدف مؤسسه «مهدی مشن» است
«محمدجواد يعقوبی» متصدی غرفه هند در سومين نمايشگاه بين‌المللی رسانه‌های ديجيتال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) گفت: مؤسسه «مهدی مشن» در سال 1992 ميلادی همزمان با سالروز ميلاد باسعادت حضرت رسول اكرم(ص) و حضرت امام صادق(ع) به مديريت «حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ صفدر حسين يعقوبی» با هدف ارائه نتايج جديدترين تحقيقات در حوزه اسلامی به جوانان و محققان مسلمان هند را‌ه‌اندازی شده است، اين مؤسسه با استفاده از ظرفيت‌های فضای مجازی و سايت اينترنتی كه در اختيار دارد سعی می‌كند جديدترين رويدادهای جهان اسلام و تحقيقات صورت‌گرفته را به اطلاع علاقمندان برساند.
وی افزود: تأسيس مدارس دينی در مناطق محروم، حمايت از ايتام و محرومين، چاپ و انتشار مقالات و كتب علمی و دينی در سطح گسترده و تبليغ مذهب تشيع در ميان جوانان مسلمان از طريق ابزارهای نوين چون وبلاگ، سايت و نرم‌افزار جزو سياست‌های كلی اين مؤسسه به شمار می‌رود.
اين دانشجوی علوم حوزوی در ادامه سخنانش تصريح كرد: با توجه به اينكه تبليغات در جهان امروز مدرن‌تر شده است و ارتباطات فرهنگی از طريق اينترنت روز به روز گسترش پيدا كرده است، سايت اينترنتی مهدی مشن به آدرس «www.mahdimission.com» به زبان‌های اردو، عربی، انگليسی و فارسی راه‌اندازی شده است تا پاسخگوی نياز مخاطبان مسلمان باشد.
وی در ادامه با اشاره به بخش‌های مختلف اين سايت اظهار كرد: متن و ترجمه قرآن كريم، فضايل سوره‌ها، معماهای قرآنی، دروس تجويد، متن خطبه‌ها، نامه‌ها و كلمات قصار نهج‌البلاغه همراه با ترجمه شيوای «آيت‌الله علامه مفتی جعفرحسين»، احكام شامل پاسخ به استفتائات، مناسك حج، وظيفه مؤمنين در عصر غيبت و نيز قسمت مربوط به اقتصاد اسلامی و زندگی ائمه اطهار از بخش‌هايی است كه در اين سايت گنجانده شده است.
محمدجواد يعقوبی ادامه داد: مؤسسه مهدی مشن برای گسترش فعاليت‌های خود در نقاط مختلف جهان با مراكز اسلامی اغلب كشورهای اروپايی نيز در ارتباط است، راه‌اندازی سايت «محبان اهل‌بيت(ع)» به آدرس «www.muhibaneahlilbait.org» برای شيعيان مقيم نروژ يكی ديگر از فعاليت‌های ارزنده اين مؤسسه به شمار می‌رود كه دارای گرافيكی زيبا و محتوايی ساده برای استفاده همگان است.
وی خاطرنشان كرد: اين سايت نيز به زبان‌های انگليسی و فارسی راه‌اندازی شده است و شامل موضوعاتی چون اوقات شرعی شهر اسلو(پايتخت نروژ)، احكام، مناسبت‌های اسلامی، احاديث، زندگی‌نامه امامام معصوم(ع) به زبان انگليسی، چندين ساعت مداحی به زبان‌های اردو، فارسی و عربی است.
متصدی غرفه هند در نمايشگاه رسانه‌های ديجيتال به راه‌اندازی خبرگزاری اسلامی «مسلم اردونيوز»(www.muslimurdunews.com) اشاره و بيان كرد: اين خبرگزاری به منظور اطلاع‌رسانی اخبار روز جهان اسلام به زبان اردو فعاليت خود را آغاز كرده است كه به ياری خداوند تا به امروز توانسته است توجه مخاطبان اردو زبان را به سوی خود جلب كند.
وی اضافه كرد: انتشار فصلنامه «مهدی مشن» به زبان اردو از ديگر فعاليت‌های مؤسسه «مهدی مشن» است، اين نشريه به زبان اردو منتشر و در كشورهايی چون پاكستان و هند و اغلب كشورهای اروپايی توزيع می‌شود.
محمدجواد يعقوبی برگزاری نشست‌های تخصصی درباره موضوعات اسلامی را از ديگر فعاليت‌های مؤسسه مهدی مشن عنوان و تأكيد كرد: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور «حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ صفدر حسين يعقوبی» به زبان هندی در هندوستان نيز از اقداماتی است كه در راستای ترويج دين اسلام در كشور هند صورت می‌گيرد و طرفداران بسياری دارد.
وی دليل حضور خود در سومين نمايشگاه بين‌المللی رسانه‌های ديجيتال را معرفی نرم‌افزارهای قرآنی توليد مؤسسه مهدی‌ مشن اعلام و تصريح كرد: نرم‌افزار «نجات» حاوی يك دوره ترتيل كامل قرآن كريم با صدای استاد محمد صديق منشاوی، مجموعه‌ای از دعاها پيرامون امام زمان(عج)، اشعاری درباره امام زمان(عج) به زبان اردو و تصاوير و كاغذ ديواری‌های مذهبی با محوريت ظهور است، اين نرم‌افزار برای اولين بار همزمان با ولادت امام مهدی(ع)، نيمه شعبان سال گذشته در پاكستان رونمايی شد.
اين دانشجوی علوم حوزوی در خاتمه از مسئولان جمهوری اسلامی ايران و نيز مديران سومين نمايشگاه بين‌المللی رسانه‌های ديجيتال تقدير و تشكر كرد.