انتقاد از دامن زدن به پیش داوری ها علیه مسلمانان در آلمان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی berlin.icro، قائم‌مقام نخست وزیر ایالت «بادن ووُرتمبرگ» آلمان از اظهارنظرهای بسیاری از سیاستمداران عضو حزب اتحادیه این کشور (شامل حزب دموکرات مسیحی CDU و سوسیال مسیحی CSU) مبنی بر عدم تعلق اسلام به آلمان انتقاد کرد و گفت: این اظهارات به پیش داوری های رایج علیه مسلمانان در آلمان دامن می زند. 
نیلز شمید از حزب سوسیال دموکرات که معاونت رئیس دولت ایالت بادن ووُرتمبرگ را نیز به عهده دارد، بیانات سیاستمداران حزب رقیب را مبنی بر این که «مسلمانان متعلق به آلمان هستند، ولی اسلام نه» رد کرده و کاملاً بی معنی خواند.
وی که همچنین وزیر اقتصاد و دارایی این ایالت است، گفت: «به هر حال مسلمانان بدون باور به اسلام، مسلمان محسوب نمی شوند.»
وی سیاستمداران حزب رقیب را متهم کرد که با این کار جامعه را متفرق می کنند.
نیلز شمید که همسرش مسلمان است، می‌گوید که جماعات دینی مسلمانان باید مدام به سؤالات ناراحت کننده ای پاسخ دهند. به عنوان مثال با نگاهی به وقایع تروریستی صورت گرفته باید پاسخگو باشند که چطور ممکن است چنین رفتارهایی به نام دین صورت گیرد و امثال آن. 
وی می افزاید: «هر کسی که در سرزمین ما مسلمانان را در مظان اتهام قرار می دهد، ناخواسته آب به آسیاب تروریست ها می ریزد. زیرا دقیقاً هدف آن ها همین است که به مسلمانان نشان دهند آنان به این جا تعلق ندارند. پس وظیفه ماست که خلافش را ثابت کنیم.»
این اظهارات در واکنش به مصاحبه نامزد اصلی حزب دموکرات مسیحی «گیدو ولف» (Guido Wolf) بیان شد، وی بلافاصله بعد از سخنرانی صدراعظم مرکل مبنی بر تعلق اسلام به آلمان، در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود «مسلمانان به ایالت بادن وورتمبرگ تعلق دارند».
همچنین سخنان استانیسلاو تیلیچ، نخست وزیر ایالت زاکسن از حزب دموکرات مسیحی که در تعارض با سخنان مرکل گفته بود: مسلمانان البته در آلمان پذیرفته هستند و می توانند به انجام اعمال مذهبی خویش بپردازند «ولی این به معنای تعلق اسلام به ایالت زاکسن نیست!»