محمدرضا سرشار قصه‌هایی از پیامبر(ص) را به نمایشگاه کتاب آورد/ عرضه داستان‌های تصویری از جوامع‌الحکایات

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات قدیانی، سری کتاب‌های «قصه‌هایی از حضرت محمد(ص)» به روایتِ محمدرضا سرشار در آغاز سال 94 برای اولین‌بار به چاپ رسید و آماده ارائه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

قصه زندگی بزرگان و اولیاءالله به قدری از اهمیت برخوردار است که می‌توان بارها و بارها آن را ساخت و پرداخت و به روایت‌های گوناگون از آن بهره‌های فراوان برد. این مجموعه‌ داستان‌های اخلاقی و مذهبی، فراز و فرودهای ارزشمند و مهمی از زندگی حضرت محمد(ص) به زبانی ساده و روان است و توانسته گوشه‌ای از زندگی پیامبر اسلام، یکی از بزرگترین مردان دین را به تصویر بکشد. این کتاب می‌تواند به عنوان مرجعی برای کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار گیرد.
تولد، زندگی در صحرا، یک سال با مادر، با پدربزرگ، سفر به شام، ازدواج با خدیجه، محمدامین، پیامبری، دعوت خویشان و دعوت همگان نام روایت‌هایی است که در این سری از کتاب‌ها با تصویرگری سیدحسام‌الدین طباطبایی به دست علاقه‌مندان رسید.
مؤسسه انتشارات قدیانی، سری کتاب‌های «قصه‌هایی از حضرت محمد(ص)» را در 10 جلد و هر جلد 12 صفحه مصور، با شمارگان 1100 نسخه، به قیمت هر جلد 2500 تومان روانه بازار کتاب کرده است و در غرفه انتشارات قدیانی، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

همچنین سری کتاب‌های «قصه‌های تصویری از جوامع‌الحکایات» به روایت حسین فتاحی در آغاز سال 94 به چاپ چهارم رسید و آماده ارائه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

ادبیات در سراسر جهان به بخش‌های متفاوتی تقسیم می‌شود؛ ادبیات کهنه، ادبیات کلاسیک، ادبیات مدرن و پست مدرن. چیزی که در حال حاضر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، دور ماندن و نا‌آشنایی نوجوانان ایران با نویسندگان اندیشمند و ارزشمند قصه‌های کهن ادبیات ایران است.
این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های دارای نکات تاریخی، اخلاقی و مذهبی پر از لطیفه‌های پارسی است و گوشه‌ای از تاریخ تمدن و ادبیات جهان اسلام و ایران و یکی از بزرگترین مجموعه‌های داستانی قرن هفتم هجری قمری است. این کتاب به عنوان مرجعی برای سایر دانشمندان و نویسندگان مورد استفاده قرار گرفته است.
سدیدالدین محمدعوفی، این کتاب را در حدود 630 هجری نوشت. جوامع‌الحکایات در چهار بخش (قِسم) و مجموعاً صد باب تنظیم شده است. بخش اول شامل اتفاقات تاریخی است که از ابتدای آفرینش تا دوران خلفای عباسی پیش آمده. مقصود نویسنده از جمع‌آوری داستان‌ها در حقیقت بیان یک رشته معارف اخلاقی و پند و اندرز بوده است.
مهمان ابراهیم، اسکندر و شاه چین، فیل و گنجشک، روستایی و سه دزد، ماهی و مروارید، سلیمان و خارپشت، مار و خارپشت، نام قصه‌هایی است که در این سری از کتاب‌ها با تصویرگری کمال طباطبایی به دست علاقه‌مندان رسید.

مؤسسه انتشارات قدیانی، سری کتاب‌های «قصه‌های تصویری از جوامع‌الحکایات» را در 10 جلد، هر جلد 12 صفحه مصور، با شمارگان 1100 نسخه، به قیمت هر جلد 2500 تومان روانه بازار کتاب کرده است. غرفه انتشارات قدیانی در سالن ناشران کودک و نوجوان است.