صالحی خبر داد:
ادغام برخی کمیته‌ها و تشکل‌های نمایشگاه کتاب تهران در دوره آینده

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آخرین جلسه شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با موضوع ارزیابی و جمع‌بندی نهایی این نمایشگاه و آغاز فعالیت‌های سیاست‌گذاری برای بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، صبح امروز چهارشنبه، 7 تیرماه با حضور سیدعباس صالحی، رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اعضای شورا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سیدعباس صالحی ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای سیاست‌گذاری و با اشاره به تعدد برگزاری جلسات این شورا گفت: اعضای این شورا با یک ترکیب کیفی انتخاب شدند و رویکرد ما این گونه بود که در این جلسات از نظرات این اعضا در جهت برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه استفاده کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب 29 از اواسط مردادماه جاری عنوان کرد: با استفاده از نتایج این جلسات باید هر چه سریع‌تر اهداف نمایشگاه سال ‌آینده را مشخص کنیم. همچنین درباره زمان و مکان برگزاری نمایشگاه نیز باید هر چه سریع‌تر به جمع‌بندی نهایی برسیم تا با فراغ بال به برنامه‌ریزی بپردازیم.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سرعت بخشیدن به روند ریل‌گذاری واگذاری امور به تشکل‌های نشر گفت: با توجه به فرصت خوبی که در دست داریم باید وظایف تشکل‌های نشر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سیاست‌گذاری نمایشگاه 29 را مشخص کنیم. باید نگاه صنفی و ملی در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها حاکم شود.

صالحی از تقلیل ساختاری در نمایشگاه 29 خبر داد و اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های موجود باید تلاش شود تا از موازی‌کاری کمیته‌ها جلوگیری به عمل آید و برخی از تشکل‌ها و کمیته‌ها در یکدیگر ادغام شوند. همچنین باید برنامه‌ریزی برای اقتصاد نمایشگاه و جذب درآمد از هم اکنون آغاز شود و از فرصت لازم نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به تجربه مشترک همکاری با تشکل‌های صنفی نشر در برگزاری نمایشگاه کتاب 28 و بهره‌برداری از نقاط ضعف و قوت آن، باید تلاش کنیم تا نمایشگاه کتاب 29 را با قوت بیشتری پی‌گیری کنیم.

بر اساس این گزارش، در آخرین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گزارش جامعی از عملکرد کمیته‌ها و تشکل‌های نشر ارائه شد و هر یک از اعضای شورا نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

مطابق همین گزارش، در این جلسه علی‌اکبر اشعری، مشاور راهبردی پروژه باغ کتاب، محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جعفر همایی، عضو شورای سیاست‌گذاری و مدیرعامل نشر نی، علی‌اصغر سیدآبادی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی، مهدی اسماعیلی‌راد، رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران، همایون امیرزاده، مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی و امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران حضور داشتند.