شهرام‌نیا:
بعید می‌دانم «سلمان رشدی» در افتتاحیه نمایشگاه فرانکفورت باشد/ پیگیری می‌کنیم

امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به شایعه حضور سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب «آیات شیطانی» در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب فراکفورت اظهار کرد: در این رابطه مطلبی نشنیده‌ام و امروز در یکی از شبکه‌های مجازی به نقل از یکی از خبرگزاری‌ها این مطلب را خواندم.
وی افزود: این شخص به عنوان یکی از نویسنده‌ها هر ساله در نمایشگاه  فرانکفورت شرکت می‌کند اما گویا امسال قرار است در نشست خبری نمایشگاه حضور پیدا کند.
شهرام‌نیا تصریح کرد: طبیعتاً در برنامه‌ای که این نویسنده مرتد حضور داشته باشد شرکت نخواهیم کرد، اما در رابطه با کلیات نمایشگاه علی‌القاعده جمهوری اسلامی ایران هر ساله شرکت می‌کرده و این حضور ادامه دارد.
وی در مورد کیفیت حضور سلمان رشدی در نمایشگاه‌های سابق گفت: این شخص به عنوان یک نویسنده در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور داشته است.
شهرام‌نیا گفت: آنچه شنیده شده این که سلمان رشدی قرار است در کنفرانس خبری نمایشگاه شرکت کند، اما اگر قرار باشد در افتتاحیه شرکت کند، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این مراسم شرکت نخواهند کرد.
وی بیان کرد: البته حضور سلمان رشدی در افتتاحیه را بعید می‌دانم؛ به دلیل اینکه موضوع سلمان رشدی موضوعی برای جهان اسلام است و مختص جمهوری اسلامی نیست و از آنجا که مهمان ویژه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب امسال شخصیتی از کشور مسلمان اندونزی است، بعید می‌دانم مسئولان نمایشگاه این بی‌تدبیری را داشته باشند.
شهرام‌نیا گفت: ما حضور سلمان رشدی در مراسم افتتاحیه و جزئیات آن را پیگیری خواهیم کرد.