واکنش امیرزاده به حضور سلمان رشدی در فرانکفورت؛
مسئولان ارشاد باید درباره حضور در نمایشگاه تصمیم‌گیری کنند

همایون امیرزاده، مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره حضور سلمان رشدی در افتتاحیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: سلمان رشدی، نویسنده کتاب «آیات شیطانی» است که این کتاب را علیه اسلام، پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم نوشته که امام خمینی(ره) با صدور فتوایی حکم مرگ این نویسنده مرتد را صادر کرد.

وی افزود: اینکه این خبر چقدر صحت دارد باید آن را مورد بررسی قرار داد و تصمیمات لازم در رابطه با آن را اتخاذ کرد. در این زمینه باید مسئولان وزارت ارشاد تصمیم‌گیری کنند.

امیرزاده ادامه داد: به هر حال خبر حضور سلمان رشدی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و افتتاح آن توسط وی خبر ناخوشایندی است.

مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزیر ارشاد یادآور شد: با توجه به اینکه ناشران کشورمان در غرفه ملی حضور فعالی خواهند داشت، باید اقدامات لازم در راستای صیانت از اسلام ناب و پیامبر رحمت(ص) از سوی مسئولان حاضر در این نمایشگاه انجام شود.

گفتنی است، سلمان رشدی، نویسنده کتاب موهن «آیات شیطانی» سخنران کنفرانس مطبوعاتی و افتتاحیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواهد بود تا برای نویسندگان و صنعت کتاب از آزادی بیان دم بزند. این کنفرانس مطبوعاتی 13 اکتبر 2015 در مرکز کنگره نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار می‌شود.