الازهر برپایی نمایشگاه کاریکاتور‌های موهن به پیامبر(ص) در دانمارک را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، احمد الطیب، اقدام جنبش ضداسلامی «‌اسلامی کردن دانمارک را متوقف کنید» در برگزاری نمایشگاهی برای عرضه کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) در شهر کپنهاگ، پایتخت دانمارک را محکوم کرد.
الازهر مصر با تأکید بر این که این‌گونه اقدامات با ارزش‌های بین‌المللی مبنی بر احترام متقابل و همزیستی صلح‌آمیز مشترک در تناقض است، تصریح کرد: این‌گونه اقدامات باعث تحریک احساسات تنفر علیه مسلمانان در مناطق مختلف جهان می‌شود.
الطیب در پایان از جامعه بین‌المللی محکومیت این‌گونه اقدامات تحریک‌برانگیز که میزان پیامدهای آن کمتر از اقدامات گروه‌های تروریستی نیست، را خواستار شد.
گفتنی است، نمایشگاه کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص)، چهارم مهرماه، توسط جنبش ضداسلامی «اسلامی کردن دانمارک را متوقف کنید»، در شهر کپنهاگ، پایتخت دانمارک برگزار شد.
این جنبش اسلام‌ستیز در دانمارک، کاریکاتورهای موهن را از کاریکاتوریست‌های ایالت تگزاس آمریکا دریافت کرده و آن را با حمایت پلیس دانمارک در نمایشگاهی در میدان «اکسل تورف» در مرکز کپنهاگ به نمایش گذاشت.
جنبش ضداسلامی «‌اسلامی کردن دانمارک را متوقف کنید» همچنین از تصمیم این جنبش برای برپایی نمایشگاه کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص) در اواخر ماه جاری مبلادی خبر داد.