واکنش آیسسکو به برپایی نمایشگاه کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص) در دانمارک

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، عبدالعزیز بن عثمان التویجیری، مدیرکل علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی «آیسسکو» با صدور بیانیه‌ای، اقدام جنبش ضداسلامی «‌اسلامی‌کردن دانمارک را متوقف کنید» در برگزاری نمایشگاه کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد.
این جنبش اسلام‌ستیز در دانمارک، کاریکاتورهای موهن را از کاریکاتوریست‌های ایالت تگزاس آمریکا دریافت کرده و آن را با حمایت پلیس دانمارک در نمایشگاهی در میدان «اکسل تورف» در مرکز کپنهاگ به نمایش گذاشت.
التویجیری همچنین، اقدام پلیس دانمارک در تأمین امنیت نمایشگاه و مستقرکردن 400 تن از نیروهای خود در داخل و خارج نمایشگاه را تقبیح کرد.
وی در ادامه برپایی این نمایشگاه را اقدامی کاملا غیراخلاقی توصیف کرد که هدف از آن  تحریک احساسات تنفر و نژادپرستی علیه مسلمانان در مناطق مختلف جهان بود.
مدیرکل آیسسکو محکومیت این‌گونه اقدامات تحریک‌برانگیز که با اعلامیه جهانی حقوق بشر و قطعنامه سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با خدشه‌دارکردن چهره ادیان مغایرت دارد، از سوی کشورهای عضو این سازمان، شورای اروپا، پارلمان اروپا، سازمان یونسکو، سازمان ملل متحد و واتیکان را خواستار شد.
التویجیری همچنین، از دولت دانمارک خواست این‌گونه اقدامات که با تلاش‌های بین‌المللی در راستای تحکیم گفت‌وگو میان فرهنگ‌ها، همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان و احترام به تنوع فرهنگی ملت‌ها مغایرت دارد، متوقف کند.
نمایشگاه کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص)، چهارم مهرماه، توسط جنبش ضداسلامی «اسلامی کردن دانمارک را متوقف کنید»، در شهر کپنهاگ، پایتخت دانمارک برگزار شد.