در تاسوعا و عاشورا انجام می‌شود؛
خدمات رایگان پزشکان قمی به عزاداران حسینی(ع)

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، محمد خامه‌یار، ظهر امروز، 28 مهر در جمع خبرنگاران گفت: برای هجدهمین سال متوالی پایگاه درمانی صلواتی سیدالشهدا در روزهای عاشورا و تاسوعا خدمات پزشکی صلواتی به مردم ارایه می‏‎دهد.
وی افزود: محل این درمانگاه در دبیرستان دین و دانش است و با توجه به اینکه خدمات پزشکی کمتری در مراکز درمانی عمومی و بیمارستان‎ها ارایه می‎شود و مطب‎ها تعطیل است امکان دسترسی مردم به پزشکان عمومی و متخصص کمتر است این تشکل با حضور رزمندگان دفاع مقدس با حضور 80 پزشک عمومی تخصص و پیراپزشک شکل گرفته است.
مسئول پایگاه درمانی صلواتی سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: خدمات پزشکی این پایگاه از ساعت 8 صبح تاسوعا و تا 8 شب هر دو روز برگزار خواهد شد.
وی گفت: برای هر شیفت کاری پزشکان عمومی متخصص و بانو و آقا در هر بخشی حضور دارند؛ پزشکانی که در این مرکز حضور پیدا می‎کنند به شکل صلواتی خدمت می‎کنند و برخی از پزشکان به این درمانگاه کمک مالی نیز داشته‎اند.
خامه یار بیان کرد: بنیان این کار باعث شده است که یک فرهنگ‎سازی با توجه به اینکه خدمت به عزاداران به صورت صلواتی انجام شود در مراکز مختلف و شهری از جمله شهرداری نیز در این زمینه اقدام به فعالیت‎های گسترده کرده است.
وی گفت: خدمات پزشکی 80 پزشک مذکور در بخش چشم پزشکی و زنان و زایمان، تغذیه و داخلی و ... ارایه می‎شود.
خامیه یار اظهارکرد: در سال های قبل علاوه بر خدمات درمانی، دارو را نیز به شکل رایگان اعطا می‎شد و امسال نیز همین رویه دنبال شده است و توسط یک موسسه خیریه این داورها تهیه می‎شود.
وی گفت: سال گذشته به شکل متوسط بیش از 2500 نفر از این خدمات بهره‌مند شدند که 90 درصد از حاضران واقعا نیازمند درمان بودند؛ امسال نیز این موسسه برای پذیرایی از 5 هزار نفر آمادگی خود را اعلام می‎کند.
وی گفت: بخشی از بیمارستان کامکار در این دو روز با حضور پزشکان این موسسه فعالیت‌های اورژانسی این ستاد را به عهده دارد و فعالیت ‏های اورژانسی دندانپزشکی و چشم پزشکی در این مرکز انجام می‎شود.
خامه یار بیان کرد: در حیات مدرسه نیز برنامه نماز ظهر و عصر عاشورا ویژه بانوان برگزار می‎شود و شاهد حضور فعال و گسترده بانوان عزادار در این برنامه خواهیم بود.