دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:
حرکت اربعین بزرگترین نمود عشق مردم به اهل بیت(ع) است

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست توجیهی آموزشی مبلغان اربعین که 21 آبان در سالن همایش های الغدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد سخن خود را با این روایت از رسول الله(ص) إنَّ لِقَتلِ الحُسَینِ حَرارَةً فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لا تَبرُدَ أبَداً آغاز کرد و افزود: این حرارت، جوش و شوری است در دل مومنان که به سبب شهادت ایشان به وجود آمده است.
وی در ادامه با بیان اینکه ما قیام حسین بن علی(ع) را نه تنها یک حادثه گذرا ندانسته بلکه آن را جریانی در متن تاریخ و یک محرک تاریخی می دانیم که به حکومت عدل جهانی ختم خواهد شد؛ افزود: در تاریخ یک جهت گیری های حتمی و جبری داریم مثل حکومت عدل جهانی که خواهد رسید، اما چیزی که به این حکومت عدل حتمیت داده است قیام امام حسین(ع) است.
آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: در قیام امام حسین(ع) انرژی های زیادی وجود دارد و اولین نمود این انرژی اشک هایی است که از گریه کنندگان بر حسین بن علی(علیه السلام) جاری شده است و این انرژی تمام ظرفیت انسان ها را حرکت می دهد به نحوی که مال و جان خود را فدا می کنند و اما حرکت اربعین بزرگترین انرژی در این عصر است که نشان از عشق و شور مردم دارد.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با قرائت آیه شریفه «إنما یرید الله لیذهب عنکم الرجس أهل البیت و یطهرکم تطهیرا» گفت: این طهارت و پاکی که در سوره احزاب آمده است از این خاندان سرچشمه می گیرد و به عالم منتشر می شود، پس زائر سیدالشهدا(ع) نیز پس از زیارت پاک و طاهر بر می گردد، چرا که اهل بیت(ع) مطهِر هستند.
وی در ادامه به بیان نکته ای دیگر از انرژی موجود در اربعین پرداخت و گفت: این انرژی علاوه بر اینکه کارایی اش کم نشده و تحلیل نمی رود؛ هر ساله جوش و شور بیشتری پیدا می کند و تا رسیدن به هدفش از پای نمی نشیند و تا حکومت حضرت موعود(عج) ادامه دار خواهد بود.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ابتدای این نشست به بیان حساسیت های موجود درمورد تبلیغ در اربعین حسینی پرداخت.
وی با بیان اینکه تبلیغ در خارج از کشور دارای شرایط متفاوتی با داخل کشور است؛ گفت: به دلیل اینکه همه امکانات موجود در کشور عراق در اختیار ما نیست، لذا ممکن است با مشقت هایی روبرو شوید فلذا همانطور که در تبلیغ های داخل کشور صبور و شکیبا هستید در این تبلیغ هم این مهم را مدنظر داشته و کم و کاستی های موجود شما را از رسیدن به هدفتان باز ندارد و اگر با سختی و مرارتی روبرو شدید از این نکته که خادم زائرین حسینی هستید، غافل نشوید.
در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به سخنرانی پرداخت.